We don't miss anything!


Valoració de Pirelli sobre els entrenaments de divendres

2013-07-05 20:44

Escrit per: Òscar Daniel

Avui, totes les mirades estaven posades als pneumàtics. Tothom esperava veure si realment els problemes dels Pirelli han estat resolts. I no hem vist cap problema, però el cert és que ens trobem a un circuit on els pneumàtics no han de suportar gran càrregues de treball, o sigui que era previsible que no succeís cap problema. Ambdós entrenaments s’han dut a terme en condicions de pista seca, cosa que no va passar als dos últims Grans premis. La temperatura màxima de l’aire ha estat de 20 graus centígrads, a la FP2, i de 28 graus centígrads a l’asfalt. Pirelli també ha dit a la FIA els valors de caigudes i pressions que s’han d’utilitzar per tal de que les rodes treballin correctament.

Pel matí, els equips han utilitzat només el compost mitjà, i no hem vist el compost tou fins a la meitat de la FP2. Al final d’aquesta sessió, els equips s’han concentrat en fer tandes llargues per simular condicions de cursa, i no hem vist un desgast notable de les rodes, o sigui que l’estratègia aquest diumenge pot consistir en dues aturades o, fins i tot, una aturada si algú s’atreveix a intentar-ho.

Paul Hembery: “Els entrenaments s’han desenvolupat amb èxit i la majoria d’equips han fet un gran treball, la qual cosa els col·loca en una bona posició per la qualificació i la cursa. Hem vist alguns nivells alts de degradació al compost tou, però es un pneumàtic molt ràpid i hauria de ser el pneumàtic triat per la sessió classificatòria, mentre que a la cursa el compost principal hauria de ser el mitjà. La diferència de rendiment entre els dos compostos del voltant d’un segon i mig i després del que hem vist esperem dos aturades al box durant la cursa”.

Avui, la notícia era que alguns mitjans apunten a que Pirelli farà un test abans del Gran Premi d’Hongria, a Paul Ricard i Barcelona, el pilot encarregat de conduir el monoplaça durant aquests tests seria Jaime Alguersuari.

—————

Retorna