Un nou problema, que ja era problema: Pirelli

2013-07-01 17:42

Com tots vam poder veure ahir durant el Gran Premi de Gran Bretanya al circuit de Silverstone, fins a 4 pilots van punxar el pneumàtic de l’esquerra del darrere i dos més que van tenir talls en els seus pneumàtics. Anem a analitzar que ho pot haver provocat tot això.

Per: Arnau Viñals Vendrell

Tant els pneumàtics mitjans  com els durs van explotar. Primer van ser els tous de Lewis Hamilton al revolt 5, igual que Felipe Massa. Però aquest mateix pneumàtic va ser el que va ajudar a Paul Di Resta a remuntar des del pit lane, el de Force India que va acabar novè als punts, gràcies en part val a dir als cotxes de seguretat, l’escocès va aguantar els pneumàtics mitjans durant 24 voltes.

Però a la Hangar Straight, Pérez, també amb el tou punxava el pneumàtic quan era avançat per Fernando Alonso. Tot i això la punxada més important m’atreviria a dir que va ser la que va patir Jean-Eric Vergne, que anava amb els durs, el francès que va patir la punxada a la mateixa recta, va provocar el cotxe de seguretat en pista, i la conseqüent invasió de comissaris a cada revolt per netejar la pista per possibles noves punxades. El de Toro Rosso que en aquell moment estava essent avançat per Kimi Raikkonen, el finlandès de Lotus en va sortir prou ben parat, ja que si us hi fixeu bé, Vergne al punxar el pneumàtic, aquest  destrossa una part del fons pla, i una part del fons pla impacta amb Raikkonen, a part de que el de Lotus abans havia hagut d’esquivar el pneumàtic.

Al respecte, hi ha qui apunta a que és culpa dels pianos del circuit, però hi ha d’altres veus que apunten a la composició dels pneumàtics.

Però Pirelli ja ha dit la seva en un comunicat on el director de Pirelli Motorsport, Paul Hembery afirma que sí que tenen un problema amb aquest pneumàtic del darrere esquerra però que aquest problema no l’havien patit mai abans. A més a més afirma que es prenen la situació des de Pirelli molt seriosament, i que pel Gran Premi d’Alemanya (aquesta setmana) esperen saber alguna cosa. I diu que no poden especular ara mateix perquè la seguretat podria estar en joc.

Doncs falta veure si en el circuit revirat de Nürburgring Pirelli ha aconseguit millorar aquest problema o encara millor solucionar-lo. Recordem que Pirelli portarà a Alemanya els pneumàtics tous (color groc) i els pneumàtics mitjans (color blanc).