We don't miss anything!
Un Alonso impecable guanya a la Xina
2013-04-14 10:58Escrit per: Òscar Daniel
L’inici de cursa ha destacat per la diferència d’estratègies de pilots com Jenson Button, Nico Hulkenberg, Sebastian Vettel. A la sortida, Kimi Räikkönen ha fet patinar les rodes, fet que han aprofitat Fernando Alonso i Felipe Massa per situar-se darrere de Lewis Hamilton. Per darrere, Mark Webber, que sortia del pit lane, s’ha aturat a la volta 1 per treure’s de sobre els pneumàtics tous, recordant aquella estratègia de Fernando Alonso a Mònaco, però en aquell cas aquella estratègia va ser un èxit gràcies a l’aparició del Safety Car, avui no ha estat el cas. Hamilton no ha pogut fer res per evitar els atacs dels DRSs de Ferrari, els cotxes vermells s’han situat al capdavant de la cursa, just quan ha començat el ball de parades dels pilots que portaven el compost tou, que s’ha desintegrat de seguida.
El primer a entrar ha estat Lewis Hamilton, però això no li ha servit per avançar a Fernando Alonso, que ha entrat a la volta següent, però si ha mantingut posició amb Kimi i ha avançat Felipe Massa, que s’ha aturat una volta més tard que el seu company i ha perdut molt de temps amb els pneumàtics gastats. Per darrere, Esteban Gutiérrez ha comès una errada i s’ha passat molt de frenada al final de la recta llarga quan defenia la seva posició, però el resultat ha estat que s’ha emportat per davant Adrian Sutil, ha estat un fort impacte que ha obligat a abandonar ambdós pilots. Nico Hulkenberg ha quedat com a líder de cursa en aquest moment, seguit per Sebastian Vettel de molt a prop, els dos amb pneumàtics durs. Fernando Alonso ha començat a avançar els altres pilots que rodaven amb durs i encara no s’havien aturat, per darrere Lewis Hamilton i Kimi Räikkönen feien el mateix, però tenien més dificultats, el Ferrari es començava a postular com a principal candidat a la victòria. A la volta 16, Nico Hulkenberg i Sebastian Vettel feien la primera aturada. A Sauber han tingut alguns problemes i Hulkenberg s’ha vist una mica retardat.
Mentrestant, Mark Webber intentava un avançament molt optimista sobre Jean-Eric Vergne i li tocava, tot i que el cop no ha estat gaire fort, el Toro Rossa ha fet una virolla i el de Red Bull s’ha aturat per canviar l’aleró davanter, però li han col·locat malament una roda, desprès d’això Mark Webber ha intentat tornar a box a velocitat molt baixa, en una acció altament perillosa, i que ha acabat amb el seu abandonament a la penúltima corba del circuit quan la roda s’ha desprès finalment del cotxe de l’australià, un fet que ha alimentat les estrafolàries teories sobre l’equip Red Bull i Mark Webber. En aquesta volta hem vist un altre incident, aquest cop provocat per Sergio Pérez, que ha fet una defensa de la posició amb Kimi Räikkönen més que discutible, però Kimi Räikkönen no ha notat els petits desperfectes que es veien al seu Lotus. Nico Rosberg ha abandonat novament per problemes mecànics, igual que a Melbourne.
Llavors ha arribat el moment de la segona aturada, i novament les posicions no estaven gens definides degut a la varietat d’estratègies. Fernando Alonso s’ha situat a l’altura de Sebastian Vettel, que rodava líder en aquest moment i li ha obert la porta per no perdre temps en una lluita que no anava amb ell, ja que encara li quedaven dues aturades al pit lane. Definitivament, Kimi Räikkönen i Lewis Hamilton han quedat força per darrere del Ferrari de Fernando Alonso, i s’han vist lluitant amb Jenson Button, que també portava una estratègia similar a la de Sebastian Vettel. Felipe Massa ha tingut molts problemes per mantenir el ritme de la primera part de cursa, i ha anat força més lent que la resta dels pilots amb cotxes competitius. A la part mitja i baixa de la taula no hi havia cap lluita cos a cos, però si que hi havia pilots rodant molt a prop, com Bottas i Vergne, que es disputaven la dotzena posició, el finlandès ha perdut amb un Williams que només ha estat superior a Marussia i Caterham, amb Pastor Maldonado catorzè per darrere del seu company d’equip i per davant d’un Jules Bianchi que ha tornat a mostrar-se molt competitiu, mantenint al Caterham de Charles Pic a ratlla tota la cursa. Un altre cop aquests dos pilots han superat els seus companys d’equip de llarg.
Al capdavant els pilots rodaven força conservadors, i per saber les posicions finals hem hagut d’esperar a que tothom fes les seves últimes aturades. Les principals incògnites eren Vettel i Button, que encara havien de posar els tous i encara podien fer un final cursa competitiu, sobre tot l’alemany, que encara podia lluitar pel podi amb Kimi Räikkönen i Lewis Hamilton, l’anglès ha tornat a atrapar al finès i s’han disputat la segona posició durant les últimes voltes amb uns pneumàtics força gastats, finalment Kimi s’ha endut el gat a l’aigua. Per darrere d’ells, Sebastian Vettel amb pneumàtics tous nous els perseguia amb un ritme demolidor, però a Red Bull han pecat de conservadors i l’últim stint se li ha fet molt curt a Vettel, que ha arribat enganxat al difusor del Mercedes de Hamilton. Jenson Button ha arribat cinquè finalment, per davant de Felipe Massa i un gran Daniel Ricciardo, que ha aconseguit els seus primers punts de la temporada amb Toro Rosso. Paul di Resta, amb una estratègia similar a la de Vettel, ha acabat vuitè, davant de Romain Grosjean, que ha fet una cursa semblant a la de Felipe Massa, amb un inici molt prometedor però desprès ha tingut problemes i no ha pogut mantenir el ritme. Tancant la zona de punts el Sauber de Nico Hulkenberg. Sergio Pérez avui també ha estat molt discret, acabant en onzena posició, davant dels pilots que comentàvem abans.
Desprès de la impecable actuació de Fernando Alonso i Ferrari, l’asturià es situa tercer a la classificació general, a sis punts de Kimi i nou de Sebastian. A la classificació per equips, Ferrari es posa a només 5 punts de Red Bull.
Actualitzat: Finalment, Mark Webber i Esteban Gutiérrez han estat sancionats de cara al proper gran premi, i els investigats per utilitzar DRS quan hi havia bandera groga no han rebut cap sanció. Més detalls en aquest article.
P | Pilot | Equip | Diferència | Stops |
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 3 | |
2 | Kimi Räikkönen | Lotus | (+10.1) | 3 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | (+12.3) +2.2 | 3 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull | (+12.5) +0.2 | 3 |
5 | Jenson Button | McLaren | (+35.2) +22.7 | 2 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | (+40.8) +5.6 | 3 |
7 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | (+42.6) +1.8 | 3 |
8 | Paul di Resta | Force India | (+51.0) +8.4 | 3 |
9 | Romain Grosjean | Lotus | (+53.4) +2.4 | 3 |
10 | Nico Hulkenberg | Force India | (+56.5) +3.1 | 3 |
11 | Sergio Pérez | McLaren | (+63.8) +7.3 | 2 |
12 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | (+72.6) +8.8 | 3 |
13 | Valtteri Bottas | Williams | (+93.8) +11.2 | 3 |
14 | Pastor Maldonado | Williams | (+95.4) +1.6 | 3 |
15 | Jules Bianchi | Marussia | +1 volta | 3 |
16 | Charles Pic | Caterham | (+1 v) +2.0 | 3 |
17 | Max Chilton | Marussia | (+1 v) +35.8 | 3 |
18 | Giedo van der Garde | Caterham | (+1 v) +31.2 | 3 |
Nico Rosberg | Mercedes | Retirat (21) | 4 | |
Mark Webber | Red Bull | Retirat (15) | 2 | |
Adrian Sutil | Force India | Retirat (5) | 1 | |
Esteban Gutiérrez | Sauber | Retirat (4) |
—————