We don't miss anything!


Torna el bicampió del DTM Timo Scheider emportant-se la pole

2013-05-04 22:09

Per: Ramon Minguell Ribas

Hockenheim, la temporada 2013 de DTM ha començat. Amb el seu Audi RS 5 DTM, Timo Scheider ha sigut el més ràpid en la sessió de classificació al circuit de Hockenheim Baden-Württemberg. El campió del DTM l'any 2008 i 2009 sortirà des de la pole diumenge. El pilot de 34 anys, va completar la seva volta a la pista 4,574 quilòmetres de llarg en 1:35.918 minuts i així va acabar per davant del brasiler Augusto Farfus (BMW) i Christian Vietoris (Mercedes-Benz), que van ser segon i tercer respectivament.

 

Scheider, que ja és la seva onzena pole en el DTM afirma: "Estic molt feliç. Aquest és un començament perfecte en la temporada. Avui en dia, hem aconseguit una molt bona volta. Anem a esperar i veure quantes voltes bones podem fer a la cursa de diumenge ", va dir Scheider després de la qualificació, que va començar en una pista mullada després de la pluja contínua. No obstant això, les condicions van millorar constantment i l'asfalt es va eixugar cap al final de la sessió.

 

 

Farfus, que sortirà al costat de Scheider en la primera fila amb el seu BMW M3 DTM, també va ser molt optimista amb el resultat de la qualificació: "Aquesta va ser una difícil classificació amb les condicions canviants. Estic molt content amb el segon lloc. Demà, serà emocionant, sobretot amb les noves característiques, els pneumàtics tous i el DRS ".
 
Amb el DTM AMG Mercedes C-Coupé, Christian Vietoris es va quedar a 0,276 segons del millor temps del dia. Vietoris, va dir: "Estic content amb el resultat. L'equip ha fet un gran treball. A la tanda final, vaig anar a totes, però, per desgràcia, Augusto Farfus i va poder una mica més que jo.
 
Per a Robert Wickens (Mercedes-Benz), la qualificació va acabar amb decepció. Per primera vegada en la seva carrera DTM, el canadenc ho va fer en la última fila de la fase de classificació, però després, en la batalla pel primer lloc, va creuar una línia blanca del límit de la pista amb les quatre rodes del seu cotxe , després d'això es va rebutjar el seu temps de volta pel control de la cursa. El cinquè, el suec Mattias Ekström (Audi) va ser seguit pels dos candidats al títol de l'any anterior, Gary Paffett (Mercedes-Benz) i campió del DTM Bruno Spengler (BMW) en el sisè i setè lloc, respectivament. "Set era el meu número a partir del 2012, per la qual cosa el resultat no és tan dolent quan es mira d'aquesta manera", va dir Spengler amb un somriure.
 
El pilot més jove en la història del DTM, Pascal Wehrlein (Mercedes-Benz), va mostrar un rendiment impressionant. Per primera vegada en la història del DTM a la classificació, el jove de 18 anys d'edat, va acabar vuitè.
 
El tres vegades campió del món de "Formula 1" Sebastian Vettel va tenir l'oportunitat de veure la primera qualificació de l'any de prop a la pista. Igual que el seu company de F1 Nico Rosberg i Nico Hülkenberg, Vettel va ser testimoni de la primera qualificació de Timo Glock (BMW), en què l'ex-pilot de Fórmula 1 va acabar en el lloc 15. "És una llàstima que no acaben més al front. Em vaig sentir molt bé al cotxe, però hem d'aprendre a entendre els pneumàtics, especialment en condicions d'humitat ", va dir Glock.
 
Diumenge, dues novetats tècniques que s'utilitzaran en la cursa per primera vegada. El sistema de reducció de la fricció (DRS), que permet al conductor ajustar temporalment la seva ala posterior de la cabina del pilot i per tant augmentar la seva velocitat màxima, així com els pneumàtics d'opció, que difereix de la coberta de pneumàtic DTM regular amb un compost de cautxú més suau i permet augmentar de 1 a 1,5 segons més ràpid els temps de volta.
 
La primera cursa de la temporada abasta 42 voltes i 192,108 quilòmetres i s'inicia el diumenge a les 13:30 hores.

 

—————

Retorna