Sato s’endu la primera pole del any

2014-03-29 23:52

El pilot japonès que ja havia demostrat durant els entrenaments lliures que és el més fort a una volta, ha aconseguit la primera pole position de la Indycar 2014 durant la classificació del Gran Premi de St Petersburg, Florida, Estats Units. Kanaan i Hunter-Reay l’acompanyen al top 3.

Per: Arnau Viñals Vendrell

La sessió classificatòria, que estava prevista la seva celebració a les 19:00 CET, s’ha vist cancel·lada degut a una pluja molt forta de gaire bé dues hores al circuit de Sant Petersburg, un mini huracà, que ha provocat tasques de prevenció entre els aficionats per tal de protegir-se d’aquest afer. Durant aquest temps hem vist com els pilots d’Honda s’han fet una #selfie, degut al seu avorriment. També s’ha decidit el nou horari de classificació, que aquest es disputaria a les 22:20 CET

 

A la hora assignada, la classificació s’ha iniciat tard i s’ha dividit en dos grups, en el primer hi formava part: Castroneves, Aleshin, Briscoe, Kanaan, Bourdais, Rahal, Huertas, Conway, Andretti, Hinchcliffe i Hunter-Reay. En el segon grup, trobem a Sato, Power, Pagenaud, Wilson, Dixon, Hawksworth, Muñoz, Newgarden, Kimball, Montoya i Saavedra.

 

Com és normal els pilots sortien amb els pneumàtics de pluja, i Tony Kanaan (Target Chip Ganassi) era el primer en marcar el ritme amb un temps 15 segons més lent, degut a les condicions climatològiques i de l’asfalt. La sessió de 10 minuts es quedava aturada 2 minuts per culpa de Graham Rahal  (Rahal Letterman Lanigan Racing) que provocava la primera bandera vermella de la sessió. El mateix Rahal ha pogut continuar i la bandera verda ha tornat aviat i d’aquesta manera també els pilots a la pista. Amb només 2 minuts restants, Kanaan millorava el seu temps i continuava al primer lloc, que mantindria fins la següent bandera vermella provocada per James Hinchliffe (Andretti Autosport), que deixava el grup A de la següent manera: Kanaan, Hunter-Reay, Conway, Andretti, Castroneves, Briscoe, Bourdais, Aleshin, Huertas, Hinchcliffe, Rahal.

 

Amb el segon grup, Dixon (Target Chip Ganassi) començava al cap davant, però a la següent volta, Wilson (Dale Coyne Racing) aconseguia el millor temps. La pista però seguia millorant i Takuma Sato (A.J. Foty Enterprises) es ficava al primer lloc a falta de 4 minuts pel final. Les distàncies s’escurçaven al no res. Dixon només era 1 mil·lèsima més lent que Sato a falta d’un minut pel final.

 

D’aquesta manera, Sato, Dixon, Muñoz, Hawksworth, Power, Saavedra, Kanaan, Hunter-Reay, Conway, Briscoe, Andretti i Castroneves, lluitarien per entrar en el top 2 i no quedar eliminats en el segment 2. La sorpresa era que Sato, Briscoe (NTT Data Chip Ganassi Racing) i Conway (Ed Carpenter Racing)sortien amb els pneumàtic de sec de classificació, respecte els altres pilots que sortien amb els de pluja. Amb la pista pràcticament seca i Muñoz (Andretti Autosport – HVM Racing) en la primera posició molts pilots s’aturaven per deixar els pneumàtics de pluja i usar els de classificació. Conway aprofitava la situació amb els pneumàtics calents per dominar la sessió, però amb els altres pilots amb els pneumàtics amb temperatura a falta de 2 minuts pel final, el primer lloc era canviat gairebé cada pas per meta. Però finalment era Sato qui tornava a ser el més ràpid seguit de Hunter-Reay, Power, Andretti, Kanaan, i Dixon, que lluitarien per la pole deixant al debutant Muñoz, Hawksworth, Briscoe, Castroneves, Saavedra i Conway eliminats.

 

El Firestone Fast 6 començava amb la primera posició de Dixon i la no participació de moment de Marco Andretti (Andretti Autosport) que romania a boxes a la meitat de la sessió. Sato aconseguia el millor temps a falta de 2 minuts, just 2 mil·lèsimes per davant de Tony Kanaan (Target Chip Ganassi)qui havia fet una virolla al revolt 2. D’aquesta manera Sato s’apuntava la primera pole del any, seguit per Kanaan, Hunter-Reay, Power, Dixon i Andretti.