We don't miss anything!


Sørensen penalitzat en 5 llocs per la graella de demà

2014-04-12 20:34

El danès Marco Sørensen, protagonista d’un espectacular accident al circuit de Monza en plena recta principal durant la cursa d’avui, ha estat penalitzat en 5 llocs per a la graella de sortida de demà.

Per: Arnau Viñals Vendrell

El pilot del Tech 1 Racing sortia des de la dotzena posició a la graella de sortida. El danès aconseguia el setè lloc i afrontava l’últim revolt del circuit defensant-se dels atacs de Jazeman Jaafar que es ficava amb paral·lel amb Sørensen a l’entrada de la recta.

 

El pilot de proves de Lotus per defensar-se tirava el seu cotxe cap a la dreta però Jaafar no va reaccionar i el monoplaça de Sørensen va sortir volant i posteriorment impactant a gran velocitat contra les tanques de protecció. La força del impacte el portava fins al final de la recta gairebé. Per la seva banda, Jazeman Jaafar sortia envirollat cap a l altre banda de la recta, també xocant contra les proteccions. Això provocava una situació molt perillosa a la pista i un Safety car imminent.

 

Està clar doncs que la culpa és de Sørensen qui ja han penalitzat, però que en pensa ell?

 

Marco Sørensen: “Estava una mica endavant” deia. “Només estava seguint el rebuf, per això vaig girar una mica cap a l’interior” es justificava el danès. “M’ha dit [Jaafar] que vaig girar molt fort contra ell, però havent vist el vídeo penso que s’hauria d’haver mogut amb mi” deia el de Tech 1 Racing.

 

No entenc la decisió [la de la penalització]. Ells van dir en la reunió de pilots que sempre i quan deixessis prou espai, estava bé.”deia el pilot de proves de Lotus F1 que no tolera de cap manera la sanció.

 

També ens explica com va viure l’accident: “Quan estava al aire vaig pensar que estava fotut. Tu sabies que anaves a impactar contra el mur. El primer cop va ser dur, però ja ho vaig veure a venir i vaig tenir el temps per preparar-me. Després quan estava cap per avall sense poder sortir, vaig veure sortir un líquid del cotxe. Aquesta va ser la pitjor sensació. Vaig pensar que si s’encenia estava atrapat. Estava cridant a la gent per a què donessin la volta al cotxe per poder sortir-hi.”

 

Tot i l’esgarrifor de l’accident de Sørensen, aquest fet només fa que obrir la polèmica tot just a l’inici del campionat. Demà tenen una cita amb FormulaRapida.net a les 9 del matí, quan viurem la classificació per a la cursa 2 en directe.

 

També s'ha penalitzat a Marlon Stockinger (Lotus) per avançar amb Safety Car en pista. Al filipí se li ha imposat una sanció de 25 segons que lbaixa de la setna posició a la catorzena

 

—————

Retorna