Rockenfeller guanya en una cursa plàcida per ell

2013-05-19 15:00

Mike Rockenfeller ha guanyat la segona cursa de la temporada del DTM al circuit anglès de Brands Hatch, després de sortir des de la primera posició, segon ha sigut Bruno Spengler i tercer Gary Paffett després d'una increible remontada del anglès.

per: Arnau Viñals Vendrell

 

La cursa programada a 98, s’ha iniciat amb un Mike Rockenfeller (Audi) que ha conservat la primera posició, al darrere el seguien 3 BMWs, Augusto Farfus, Bruno Spengler i Marco Wittmann que sortia sisè, Miquel Molina també sortia molt bé i es ficava vuitè, per no dir de la gran sortida del pilot local Gary Paffet (Mercedes) que de la dissetena posició remuntava fins la onzena i s’aturava a box a la volt a4 per ficar el pneumàtic tous, també ho feia Mattias Ekström (Audi).  A la pista, Robert Wickens (Mercedes) avançava a l’ex pilot de Fórmula 1 Timo Glock (BMW) i es ficava primer, però Glock es sortia de pista i perdia 4 posicions més i baixava fins la catorzena posició.

Al cap d’una estona, els avançaments començaven a veure’s, Martin Tomczyk avançava el seu company de BMW, Andy Priaulx i es ficava novè. Un Priaulx que s’aturaria a box al cap d’unes voltes, però en sortir de box, defensant la seva posició, Adrian Tambay (Audi) el tocava i el de BMW feia una virolla, i s’obria una investigació sobre aquest incident. Gary Paffett que ja portava una aturada a box, avançava a Timo Glock que no en portava cap i es ficava onzè.

Al cap davant començaven les aturades a box, Augusto Farfus i Marco Wittmann paraven alhora, després ho farien els altres dos BMWs del davant, Spengler i Tomczyk, l’altre BMW que estava més avall, Glock, s’aturava a la volta següent, amb problemes al pit stop. I immediatament després ho feia el líder de la cursa, Mike Rockenfeller. Edoardo Mortara (Audi) es ficava primer, sense cap aturada a box.

Tornant a la pista, Roberto Mehri (Mercedes) i Martin Tomczyk, mantenien una forta lluita per la tretzena posició, que acabava amb un Tomczyk a la gespa del circuit, després de que Mehri l’empenyés cap aquell lloc. Una altre investigació que s’obria.

Paffett feia la seva segona i última aturada a la volta 44, Vietoris feia el mateix la volta següent. Ekström al cap de dues voltes ho feia, i el líder de la cursa fins el moment, Edoardo Mortara feia la seva primera aturada. Molina feia el mateix, essent l’últim pilot en aturar-se a canviar els pneumàtics per primer cop. I el pit stop més ràpid del dia el trobem amb la segona aturada de Dirk Werner (BMW)a la volta 54 amb un temps de 2.8 segons.

A la volta 63, el actual campió del DTM Bruno Spengler s’aturava a box, a la volta següent ho feia Augusto Farfus, seguint la mateixa s’aturava Mike Rockenfeller el líder de la cursa, per realitzar la seva última aturada a box. Marco Wittmann és ficava primer, però el líder del campionat perdia velocitat després de l’aturada a box, i anava perdent posicions, però no s’aturava a box, i es parava al mig de la recta principal. Amb la bandera groga en pista, el líder Marco Wittmann aprofitava per aturar-se a box, i Rockenfeller tornava a la primera posició, seguit de Bruno Spengler i Gary Paffett després d’una gran remuntada del britànic.

Amb tots els pilots que ja havien complert les dues parades a box, a falta de 23 voltes pel final començaven les lluites a pista, Paffett que anava tercer, era atacat per Robert Wickens (Mercedes)  i Marco Wittmann, però Joey Hand (BMW), també s’apropava cada vegada més. Per culpa d’això, Wickens s’havia de concentrar en mantenir la seva quarta posició, i Paffett s’escapava. La lluita no anava a més però a falta d’onze voltes pel final Mortara patia una petita sortida de pista, però els frens no li responien, i finalment impactava contra les proteccions i es retirava.

A només 4 voltes pel final s’obria un grup per la lluita per la vuitena posició que agrupava Christian Vietoris (Mercedes), Timo Scheider (Audi) i Miquel Molina (Audi), que tampoc portaria a cap avançament.