Reconeixement amb... Hans Werner Aufrecht

2013-03-28 21:12

Dimarts a la nit, el titular dels drets DTM i promotor ITR eV van signar un acord de llicència i col·laboració amb GRAND AM i els EUA Motor Sport Association, IMSA. L'objectiu d'aquest acord: establir a Amèrica del Nord a partir de 2015 una sèrie similar a DTM. Així com el Super GT japonès a partir de 2014, aquesta sèrie també es basarà en els reglaments tècnics DTM. En la nostra entrevista,al president de ITR Hans Werner Aufrecht parla dels antecedents del nou acord.

 
Sr Aufrecht, què significa aquest tracte amb GRAND-AM i IMSA per el DTM?
Aquesta és una decisió extremadament important per al futur. Amb aquest acord, les parts involucrades han creat una base que permet als nostres fabricants anar a competir als Estats Units. No cal dir que encara hi ha molta feina per fer, però el curs s'estableix. Nosaltres i els nostres fabricants només hem d'estar presents en els mercats importants, com els EUA.
 
Un nou campionat se suposa que es crearà als EUA. Els fabricants nord-americans possiblement també estaran involucrats?
Ja hem tingut converses amb els tres grans fabricants nord-americans. Ara hem d'oferir a aquests fabricants l'oportunitat de fer una ullada darrere de les cortines del DTM. Això sens dubte succeirà al principi la temporada DTM, el 5 de maig al circuit de Hockenheim.
 
Espera a veure els fabricants dels EUA a la graella DTM, en el futur?
Igual que els fabricants alemanys entren en mercats importants del món, els fabricants nord-americans i japonesos tenen l'objectiu de fer acte de presència en el mercat alemany.
 
Els reglaments tècnics introduïts el 2012 són la base per a la internacionalització del DTM. Quina va ser la idea de la introducció d'aquestes normes?
En els temps que corren, tots els fabricants d'automòbils han de reduir els seus costos. I les regulacions creades pels nostres tres fabricants en cooperació amb la Federació Alemanya d'Automobilisme, DMSB, i ITR eV, representen un pas evolutiu en aquesta direcció. La reducció dels costos no significa necessàriament que els fabricants no puguin oferir l'oportunitat de destacar.