We don't miss anything!
Rabat aconsegueix la “pole” a Argentina
2014-04-27 07:55Esteve Rabat aconsegueix la pole a Argentina amb una justa igualtat amb menys de cinc dècimes entre el top 10
Per: Jordi Ferrer
Al principi de la classificació, amb un clima solejat bastant agradable de 26ºC temperatura ambient i uns 15-20 km/h de vent, ha començat amb molts pilots a pista i el primer en estrenar el millor temps ha sigut Kallio, l’actual company de Rabat, que solament a pogut quedar catorzè, ha vuit dècimes de la “pole”. En general, la classificació ha estat molt renyida amb temps molt justos, menys de un segon entre les primeres deu posicions.
El primer quart d’hora ha estat dominat per Kallio i Jordi Torres s’ha vist afectat en la seva volta ràpida amb un altre pilot i, s’ha vist obligat a l’avortament de la volta i ha anat al box. Schrotter quasi sofreix una caiguda durant les primeres voltes. Res important durant el primer quart d’hora, però en alguns sector s’ha pogut comprovar el potencial de Rabat, que era un clar candidat per a la “pole”.
A falta de 25 minuts per finalitzar la sessió classificatòria i després de que Zarco fos el primer en millorar el temps de tot el cap de setmana, Lowes s’ha caigut amb la moto i ha provocat la bandera vermella, ja que la pista estava bruta. Lowes a pogut continuar, amb cap dany que li obligués a retirar-se.
Una vegada treta la bandera vermella, tots els pilots sortien ha pista per a millorar els crons i apurar al màxim, ja que amb tanta igualtat, una dècima et podia suposar la pèrdua de dos posicions. Tots els pilots han fet de 15 a 20 voltes, a excepció d’ algú, com Rabat, que ha fet 23 voltes.
Finalment, en els últims instants de la sessió classificatòria, Rabat s’ha col·locat a la “pole”, seguit per Zarco i Simeon, que aquest últim li ha tret la tercera posició a Viñales en l’última volta cronometrada que tenia. Solament dos pilots han pogut passar del 1’44. Pilots com Luthi i Terol estan vivint un cap de setmana molt dur i la probabilitat de que facin podi són pràcticament nul·les. Així, doncs, s’espera que demà hagi una cursa amb molta igualtat en les primeres posicions, però segurament lo més important serà començar amb un bon ritme de principi a fi per a poder estar per lo menys al top 5.
Els resultats de la QP de Moto2:
Pos. |
Núm. |
Pilot |
Equip |
Temps |
1 |
53 |
E. Rabat |
Marc VDS Racing Team |
1’43.961 |
2 |
5 |
J. Zarco |
AirAsia Caterham |
1’43.971 |
3 |
19 |
X. Simeon |
Federal Aceite Gresini Moto2 |
1’44.038 |
4 |
40 |
M. Viñales |
Pons HP 40 |
1’44.168 |
5 |
94 |
J. Folger |
AGR Equipo |
1’44.174 |
6 |
39 |
L. Salom |
Pons HP 40 |
1’44.322 |
7 |
54 |
M. Passini |
NGM Forward Racing |
1’44.376 |
8 |
15 |
A. De Angelis |
Tasca Racing Moto2 |
1’44.384 |
9 |
3 |
S. Corsi |
NGM Forward Racing |
1’44.440 |
10 |
30 |
T. Nakagami |
IDEMITSU Honda Team Asia |
1’44.444 |
11 |
81 |
J. Torres |
Mapfre Aspar Team Moto2 |
1’44.496 |
12 |
23 |
M. Schrotter |
Tech 3 |
1’44.648 |
13 |
11 |
S. Cortese |
Dynavolt GP Intacto |
1’44.708 |
14 |
36 |
M. Kallio |
Marc VDS Racing Team |
1’44.715 |
15 |
21 |
F. Morbidelli |
Italtrans Racing Team |
1’44.787 |
16 |
77 |
D. Aegerter |
Technomag carXpert |
1’44.817 |
17 |
55 |
H. Syahrin |
Petronas Malasia Raceline |
1’44.821 |
18 |
88 |
R. Cardus |
Tech 3 |
1’44.838 |
19 |
60 |
J. Simon |
Italtrans Racing Team |
1’44.946 |
20 |
95 |
A. West |
QMMF Racing Team |
1’45.077 |
21 |
7 |
L. Baldassarri |
Gresini Moto2 |
1’45.159 |
22 |
22 |
S. Lowes |
Acelerar |
1’45.161 |
23 |
4 |
R.Krummenacher |
IodaRacing Proyecto |
1’45.192 |
24 |
96 |
L. Rossi |
SAG |
1’45.199 |
25 |
18 |
N. Terol |
Mapfre Aspar Team Moto 2 |
1’45.223 |
26 |
49 |
A. Pons |
AGR Equipo |
1’45.235 |
27 |
12 |
T. Luthi |
Interwetten Paddock |
1’45.462 |
28 |
8 |
G. Rea |
AGT REA Racing |
1’45.463 |
29 |
97 |
R. Ramos |
QMMF Racing Team |
1’45.883 |
30 |
45 |
T. Nagashima |
Teluru equipo JiR Webike |
1’45.964 |
31 |
25 |
A. Shah |
IDEMITSU Honda Team Asia |
1’46.045 |
32 |
99 |
S. Porto |
Argentina TSR Motorsport |
1’46.127 |
33 |
10 |
T. Warokorn |
APH PTT SAG The Pizza |
1’46.296 |
34 |
70 |
R. Mulhauser |
Technomag carXpert |
1’46.303 |
—————