We don't miss anything!


Power “intenta” aturar a Dixon

2013-10-06 21:18

Will Power ha guanyat la segona cursa del Gran Premi de la Indycar de Houston després de veure com el seu company d’equip, Castroneves, perd el liderat en el campionat de pilots a només una cursa per disputar a Fontana.

per: Arnau Viñals Vendrell

La cursa no ha estat amenaçada per la pluja com la classificació d’aquest matí, i com ahir, la sortida s’ha fet amb els cotxes aturats, cosa que ha fet que igual com ahir, la sortida s’avortés un cop. A la sortida definitiva, Castroneves ha conservat el primer lloc seguit de Dixon, al darrere Graham Rahal i Tristan Vautier quedaven aturats contra les proteccions per culpa de Simona de Silvestro que els tancava la traçada, això ha provocat el primer pace car de la cursa que ha marxat a la volta set. En marxar igual que ahir, Pagenaud ha tingut molts problemes per mantenir la tercera posició i era avançat per Will Power que poc després veuria com el seu company d’equip que liderava la cursa es retirava per problemes de canvi, fent així un canvi radical en el campionat, i el segon pace car del dia.

Tornem a Pagenaud el francès, era el protagonista dels avançaments, el ex pilot de World series va ser avançat per Hunter-Reay aquest cop, i després sota la pressió de Hinchliffe, s’aturaria a boxes a la volta 28 per canviar els pneumàtics i a la volta següent Filippi que ja s’havia aturat a boxes provocava el tercer pace car de la cursa i un terrabastall a boxes amb els 12 primers (entre ells Servià) canviant els pneumàtics, fins al punt que Dixon i Power han sortit en paral·lel a la sortida de boxes, però Dixon ha pogut conservar el liderat de la cursa per centímetres. I encerteu quantes voltes ha durat la cursa sense pace car? 1 volta, per culpa de Tony Kanaan que impactava tot sol contra el mur, ja de pas, Hunter-Reay s’aturava a box amb també problemes de canvi com Castroneves que el veiem preparat per tornar a pista.

Aquest cop el reinici ha estat net, i Power aconseguia avançar a Dixon i ficar-se líder i Bourdais avançava a Jakes i Wilson ficant-se cinquè. Després d’una hora de cursa arribàvem a  la volta 45, a meitat de cursa amb els següents resultats: Power, Dixon, Saavedra, Hinchliffe, Bourdais, Wilson, Jakes, Viso, Pagenaud i Sato. Wilson però recuperaria la posició respecte Bourdais i es ficaria quart ja que Saavedra parava pocs minuts abans.

Al cap d’unes voltes ho han tornat a fer els pilots capdavanters i Power ha pogut conservar la primera posició amb un altre pace car, el sisè, aquest cop provocat per Ed Carpenter, que ficava a Servià a la sisena posició. I el setè pace car només ha tardat una volta més en tornar a pista per culpa d’unes peces que estaven al mig de la pista. I el vuitè pace car ha aparegut per culpa del toc de Newgarden a Marco Andretti que ha provocat la virolla d’aquest últim i un autèntic descans per Servià que tenia a 8 pilots lluitant per la vuitena posició del català a falta de 16 voltes.

Dixon ho ha intentat però no ha pogut avançar a Power que ha guanyat finalment en una última volta on Franchitti, Sato i Viso xocaven entre ells fent que el top 10 definitiu sigui el següent: Power, Dixon, Hinchliffe, Wilson, Bourdais, Pagenaud, Servià, Kimball, Conway, de Silvestro.

 

—————

Retorna