We don't miss anything!


Power guanya una cursa de supervivència. Dixon és tri-campió

2013-10-20 09:11

Escrit per: Òscar Daniel

Els dos candidats pel títol van decidir assumir una penalització de 10 llocs a la graella a canvi d’un motor fresc nou. Dixon no ha pres cap risc a la sortida, però ha avançat 2 posicions, mentrestant Helio Castroneves ha pujat des de la dotzena a la segona, per darrere de Ryan Hunter-Reay, que començava onzè. Sebastien Bourdais ha liderat algunes voltes, però desprès ha comès un error i ha perdut algunes posicions. Els pilots han començat a aturar-se cap a la volta 37, Castroneves ha sortit del pit lane molt a prop de Hunter-Reay, l’estava intentant avançar quan ha tingut algun problema amb el cotxe i ha perdut un temps considerable. La carrera s’havia estabilitzat, però Sebastian Saavedra ha xocat a la volta 76, Pippa Mann venia just al darrere i no ha pogut evitar-ho, xocant contra el mur. L’accident ha causat la primera bandera groga de la cursa, que ha estat aprofitada pels pilots doblats per recuperar una volta.

Al rellançament, Castroneves ha avançat a Hunter-Reay pel liderat, però desprès hi ha hagut dos canvis de líder més, el primer per Kanaan i el segon per Bourdais. Carlos Muñoz ha mostrat que és un pilot ràpid, i ha guanyat set posicions, lluitant amb Helio Castroneves per la segona posició, però a la volta 100 ha perdut el control del seu cotxe, estavellant-se al mur, i miraculosament ningú ha xocat contra ell. Tots els pilots han entrat durant el període de Pace car, i Helio Castroneves ha reprès el liderat. En aquell moment, ell era el campió perquè Dixon era dotzè, però quedaven 150 voltes. A la 112, Justin Wilson també ha perdut el control del seu cotxe, Oriol Servià l’ha esquivat, però Josef Newgarden també l’ha hagut d’esquivar i ha xocat contra el cotxe del National Guard, deixant el català fora de cursa. Simona de Silvestro, James Jakes i Tristan Vautier també han estat involucrats en l’accident múltiple. Justin Wilson ha hagut de ser evacuat amb ambulància, el comunicat diu que té una fractura de pelvis i una petita contusió pulmonar. La resta de pilots han baixat del cotxe pel seu propi peu i estan bé.

Al rellançament, Dixon ha començat a mostrar el seu ritme real, i ha escalat fins el top 5, Helio Castroneves ha fet el contrari, caient fins la setena. Will Power s’ha fet amb el liderat, per davant d’Alex Tagliani. Semblava que Dixon tenia la situació sota control i Castroneves tenia alguns problemes. AJ Allmendinger ha xocat a la volta 190, quan la majoria de pilots estaven fent la seva penúltima aturada. Helio Castroneves s’estava recuperant, però quan intentava avançar a Kimball per la tercera posició semblava que encara tenia alguns problemes. Alex Tagliani ha xocat quan quedaven 40 voltes, i el Team Penske ha comès una gran errada en fer aturar a Castroneves quan el pit lane era tancat, o sigui que ha hagut de passar sense aturar-se, caient fins la novena posició, però només quedaven onze pilots a la volta del líder. Power era primer, Kimball segon i Dixon tercer, i ningú havia de tornar a aturar-se.

A la re-sortida, Castroneves ha pujat fins la tercera posició, i ha començat una lluita pel liderat entre Kimball, Dixon i ell mateix. Ràpidament, Dixon ho ha deixat estar, ja que no necessitava aquesta lluita, per tant la batalla ha seguit amb Helio i Charlie, mentre que Bourdais ha escalat al capdavant un altre cop. Castroneves ha trencat el seu aleró davanter en la lluita, perdent qualsevol opció de campionat, però la batalla per guanyar la cursa estava sent fantàstica, Power s’ha unit a Bourdais i Kimball per aquesta. A la volta 178, Sebastien Bourdais ha xocat desprès d’una maniobra molt estranya, Power li ha deixat molt poc espai. Dixon ha parat dues vegades més, però s’ha mantingut a la volta del líder, una llàstima per Castroneves. A la re-sortida, Charlie Kimball era primer, però el seu motor s’ha trencat i s’ha hagut de retirar. Newgarden també ha tingut una avaria mecànica, i novament hem tingut bandera groga a tot el circuit. Nomès cinc pilots eren a la volta del líder, i quedaven nou en cursa. Will Power ha liderat les últimes voltes còmodament, per davant de Carpenter i Kanaan. Scott Dixon ha acabat cinquè, guanyant el seu tercer campionat, un altre per Chip Ganassi.

P Pilot Dif.
1 Will Power ---
2 Ed Carpenter 14.883
3 Tony Kanaan 18.615
4 James Hinchcliffe 30.395
5 Scott Dixon 158.759
6 Helio Castroneves 1 LAPS
7 Marco Andretti 2 LAPS
8 Simona De Silvestro 3 LAPS
9 Ryan Hunter-Reay 8 LAPS
10 Charlie Kimball 12 LAPS
11 JR Hildebrand 13 LAPS
12 Sebastien Bourdais 21 LAPS
13 Simon Pagenaud 33 LAPS
14 Alex Tagliani 41 LAPS
15 Graham Rahal 50 LAPS
16 AJ Allmendinger 62 LAPS
17 Takuma Sato 106 LAPS
18 Justin Wilson 140 LAPS
19 Oriol Servia 140 LAPS
20 Josef Newgarden 113 LAPS
21 Tristan Vautier 113 LAPS
22 James Jakes 113 LAPS
23 Carlos Munoz 150 LAPS
24 Sebastian Saavedra 181 LAPS
25 Pippa Mann 182 LAPS

—————

Retorna