We don't miss anything!


Power guanya la cursa 1 a Detroit

2014-05-31 23:51

Will Power ha guanyat la primera cursa del cap de setmana de la Indycar Series a Detroit. Rahal l’acompanya al podi juntament amb Kanaan. Hunter-Reay només ha pogut acabar setzè deixant el campionat amb només 3 punts d’avantatge amb Power.

Per: Arnau Viñals Vendrell

La sortida típica de Indycar llençada, Castroneves (Team Penske) conservava el primer lloc i Hawksworth pujava al segon lloc seguit per Hinchchliffe (Andretti Autosport), Conway (Ed Carpenter Racing) i Briscoe (Ganassi Racing) al top 5, al darrere Hunter-Reay (Andretti Autosport) que sortia el 21, aconseguia només avançar Kimball (Ganassi Racing) a la sortida.

 

El primer Pace car de la cursa apareixia a la volta 5 després d’un accident entre Power (Team Penske) i Simon Pagenaud, aquest últim havia d’abandonar la cursa en trencar ambdues suspensions. Això ho aprofitava Hunter-Reay, Power, Aleshin, Kimball, Wilson i Sato per aturar-se a box per introduir les gomes dures. Un cop iniciada la volta 9 ja amb la bandera verda en pista la situació de cursa començava a ser de estratègia total en un circuit extremadament complicat per avançar.

 

Mentrestant Rahal (Rahal Letterman) feia un increïble avançament a Montoya durant la volta 12 per aconseguir la novena posició, el nord-americà ho intentaria la volta següent amb Bourdais (KV Racing) i també ho aconseguiria. Montoya era el primer dels 10 primers en aturar-se a canviar els pneumàtics tous pels durs. El colombià tenia sort de tallar la distàcia amb el grup, ja que Conway patia un accident quan rodava quart xocant contra les tanques de protecció havent-se de retirar després de veure com a part del contacte, també podria haver patit una lesió al canell esquerre.

 

D’aquesta manera apareixia el Pace Car per segona vegada a la volta quinze. Amb el pit lane obert a la volta 17, tothom ho aprofitava per realitzar la seva parada però Hawksworth que rodava segon havia de retirar-se per problemes als frens. Aquestes aturades a box feia que Rahal pugés al primer lloc seguit per Andretti i Power, Aleshin i Hunter-Reay; pilots que ja havien completat la primera aturada i rodaven amb els durs.

 

Amb la volta 21 la cursa tornava a l’acció i Andretti atacava amb força a Rahal qui s’aturaria a boxes per primer cop a la volta 26, Andretti ho faria la volta següent, tots dos pilots introduïen els pneumàtics tous. D’aquesta manera, Will Power passava a liderar la cursa on els catorze primes rodaven amb els pneumàtics durs, no seria fins la volta 30 que Power s’aturaria a box per tornar a introduir els pneumàtics durs al seu Penske, deixant pas a un fet històric. Mikhail Aleshin el primer rus en competir en la categoria, es convertia també en el primer rus en liderar una cursa de la Indycar. Aleshin s’aturaria a la volta 32 juntament amb Montoya, Kimball i Hunter-Reay que seria avançat per Rahal a la sortida del box. Rahal li tornaria la partida al revolt 6 gràcies als pneumàtics tous nous que duia.

 

Això reordenava les posicions a meitat de cursa amb Castroneves primer, seguit per Hinchcliffe, Dixon, Briscoe, Newgarden, Wilson, Muñoz, Power, Aleshin i Montoya al top 10.

 

Newgarden després d’haver fet una sòlida cursa provocava el tercer Pace car del dia a la volta 38, en quedar-se aturat al revolt 7, finalment el nord-americà havia de retirar-se. Això ho aprofitava Briscoe i Andretti per aturar-se a boxes.  També ho farien Wilson, Andretti i Huertas a la volta 42 amb situació de bandera groga encara.

 

Al cap i a la fi la bandera verda tornava a la pista durant la volta 44.Amb aquesta situació de cursa,Hunter-Reay i Kanaan començaven una lluita molt apretada que beneficiaria a Kanaan que a continuació lluitaria amb Montoya pel setè lloc que finalment aconseguiria. Castroneves i Hinchcliffe aprofitaven per aturar-se per última vegada a boxes a la volta 47 amb els pneumàtics durs fins al final.

 

Dixon, Hunter-Reay i Muñoz també s’aturaven però Dixon a diferencia dels dos Andretti Autosport, col·locava els pneumàtics tous. Això feia que Power passés a liderar la cursa fins a la volta 54, moment en que realitzaria la seva tercera aturada a boxes.

 

Andretti feia un tap impressionant des del sisè lloc quan Kannaan s’aturava a boxes i sortia per davant de Castroneves qui era a priori el líder virtual. Però tot s’aturava amb una altre bandera groga a falta de 15 voltes pel final en un toc amb Hinchcliffe i Aleshin al revolt 7 deixnat al rus amb el cotxe parat a la pista.

 

Briscoe aconseguia liderar la classificació seguit per Power, Rahal, Kanaan, Wilson, Andretti, Huertas, Castroneves, HInchcliffe, Muñoz. La bandera verda marxava amb 11 voltes pel final i Power aprofitava per avançar Briscoe i pujar al primer lloc, Rahal aconseguia fer-se també amb el lloc de Briscoe pujant a la segona posició del podi a falta de 9 voltes pel final just quan Briscoe decidia aturar-se a box ficant els pneumàtics tous. Al darrere Castroneves aprofitava la situació per avançar Huertas i Hinchcliffe per pujar al cinquè lloc.

 

Finalment Will Power s’emporta la segona victòria de la temporada i es situa a 3 punts de Hunter-Reay en el campionat. Un Hunter-Reay que finalment ha finalitzat setzè per un accident durant l’última volta.

                                                                

—————

Retorna