We don't miss anything!


Power guanya a St. Pete la prova inaugural

2014-03-30 23:35

Will Power ha aconseguit la primera victòria de la temporada 2014 de la Indycar en la seva cita inaugural al estat de Florida pel Gran Premi de Sant Petersburg. Segon ha estat el campió de 2012, Hunter-Reay que ha evitat el doblet de Penske amb el tercer lloc de Castroneves. Aleshin ha sigut el millor debutant i el primer rus de la història en finalitzar una cursa de la Indycar.

Per: Arnau Viñals Vendrell

Amb el famós “Start Your engines” els pilots s’han preparat per fer la primera sortida (llençada) de la temporada.  Bona sortida de Sato (A.J. Foty Enterprises) que veia com Hunter-Reay (Andretti Autosport) es col·locava segon seguit de Tony Kanaan (Target Chip Ganassi) en una sortida sense incidents.  

 

A la volta 11 començaven els primers avançaments amb un WIll Power (Team Penkse) avançant fàcilment a Kanaan, aconseguint el tercer lloc a només 6 segons de Sato. Bourdais (KVSH Racing) ho aprofitava per aturar-se a boxes, era el primer en fer-ho.

 

Castroneves també avançaria a Kanaan a la volta 17, en el mateix punt en que el seu company d’equip a Penske havia fet, el primer revolt. La següent volta, Ryan Briscoe (NTT Data Chip Ganassi Racing) avançava a Jack Hawksworth que era el millor debutant del moment i que amb l’avançament s’aturava a box per a realitzar el seu primer pit stop. Power ho feia la volta següent essent el primer dels cinc primers en aturar-se. A la volta vint-i-sis ho feien Hunter-Reay i Scott Dixon (Target Chip Ganassi Racing). Sato i Kanaan ho farien la volta següent.

 

Finalment amb tot el moviment de pilots i parades, Sato mantenia el primer lloc seguit de Power qui gràcies a haver-se aturat abans, atrapava al japonès. Castroneves qui s’havia aturat l’últim aconseguia el tercer lloc seguit d’un Hunter-Reay que havia perdut dos llocs, i Tony Kanaan.

 

Power era la primera amenaça de Sato, i el de Penske de seguida que ha pogut ha avançat al japonès per l’exterior i s’escapava. Sato però seguia sota pressió, un altre Penske l’estava atacant. És el cas de Castroneves que havia realitzat una molt bona remuntada i estratègia sortint des del desè lloc. El sud-americà no aconseguia avançar al japonès que creava un tap de pilots. Aquesta lluita feia que Power comencés a córrer de manera conservadora al cap davant amb un bon coixí de 3 segons d’avantatge.

 

Molts pilots ja havien començat a fer les seves aturades però el primer de fer-ho del top 5 era Justin Wilson (Coyne Dale Racing).  Power ho faria la volta següent, deixant el liderat altre cop per Sato qui seguiria a pista la volta següent amb Castroneves, Hunter-Reay i Kanaan al box. Tots ells amb pneumàtics Primary (Black) menys Castroneves que rodava amb els alternate.

 

D’aquesta manera a la volta 55, Sato liderava la cursa, sense haver-se aturat a boxes, seguit de Power, Castroneves, Hunter-Reay i Muñoz (Andretti Autosport) que no havia realitzat la segona aturada encara. Castroneves era el més ràpid del circuit, en aquell moment, i 2 segons més ràpid que Sato que finalment s’aturava a la volta 58, aquesta maniobra el feia perdre no només el segon lloc, sinó també el podi; deixant l’auto de la pole a la cinquena posició.

 

Mike Conway (Ed Carpenter Racing) aconseguia avançar a Hunter-Reay i ficar-se tercer després de sortir dotzè, tot gràcies això si, al alternate tyre. Castroneves i el mateix Conway que anaven amb aquest pneumàtic ha començat a marcar temps molt ràpids i tots dos s’han posat a l’estela de del líder quan la bandera groga i per tant, el pace car feia la seva primera aparició en aquesta temporada. Charlie Kimball era qui provocava aquest pace car i qui tenia “l’honor” de completar el primer abandonament de la temporada. En realitat, Kimball ha pogut continuar la cursa, això si, amb una volta perduda i al últim lloc.

 

Això ha provocat que tots els pilots avancessin la seva tercera aturada. Tots conservaven si fa no fa, les seves posicions, però l’autor de la posició preferent, Takuma Sato, baixava del cinquè al setè lloc.

 

6 voltes va romandre el Pace Car a la pista però aquest només es va esperar una volta en tornar a sortir, Andretti i Hawksworth patien un accident en el reinici de cursa.

 

Power seguia dominant la cursa a falta de 25 voltes, seguit del seu company a Penske, Castroneves. Hunter-Reay tornava al tercer lloc, seguit del campió del món Scott Dixon i el seu company d’equip a Ganassi, Tony Kanaan.

 

3 voltes es va quedar el pace car que deixava una cursa, dominada pels Penske, sense clar guanyador. Amb el reinici de la cursa, Hunter-Reay trencava el domini de Penske superant a Castroneves. La situació també l’aprofitava Simon Pagenaud (Schmid Motorsports), que sortia molt endarrere, per superar a Kanaan per introduir-se al top 5 i atacar poc després al seu company d’equip Scott Dixon, a falta de 20 de les 110 voltes a Sant Petersburg (St. Pete).

 

A falta de 5 voltes per la conclusió de la cursa, Sato tornava a ser amenaçat de perdre el seu lloc. Aquest cop eren Justin Wilson i Josef Newgarden (Sarah Fisher Racing) qui s’enganxaven al japonès. Un Newgarden que rodava novè realitzant així una cursa per emmarcar, sortint des del últim lloc de la sortida.

 

Però finalment no va succeir res i Will Power va aconseguir la primera posició seguit de Hunter-Reay, Castroneves, Dixon, Pagenaud, Kanaan, Sato, Wilson, Newgarden, Briscoe, Saavedra, Aleshin (millor debutant de la cursa i primer pilot rus en completar una cursa de la Indycar), Bourdais, Rahal, Montoya, Conway, Muñoz, Huertas i Hichcliffe a 1 volta aquest darrer. Retirats: Kimball (a 2 voltes), Hawksworth (a 27 voltes) i Andretti (a 28 voltes)

 

—————

Retorna