We don't miss anything!


Pneumàtics durs i mitjans per Spa - Francorchamps

2013-08-19 21:44

Abans de les vacances de meitat de temporada, els equips de Fórmula 1 van visitar la pista permanent més lenta del calendari: el circuit d' Hungaroring. Ara es dirigeixen a un dels més ràpids de tots: Spa-Francorchamps, en els contraforts de les Ardenes. Pirelli ha triat els P Zero Taronja durs i P Zero mitjans blancs: els dos compostos més durs de la gamma. Aquests s'adapten perfectament a les exigències d'alta energia del circuit, amb els seus revolts ràpids i compressions ràpides com el llegendari Eau Rouge. Una de les característiques clau de Spa són les seves condicions climàtiques variables, el que significa que els pneumàtics intermedis Cinturato Verd i els de mullat Cinturato Blau també és possible de que es pugui utilitzar al llarg del cap de setmana.

per: Ramon Minguell Ribas

Paul Hembery: "Spa no és només un circuit èpic, també és un dels majors reptes per als pneumàtics durant tot l'any. Sobretot això es deu a les càrregues molt altes que van a través dels pneumàtics, tant vertical - a causa de les grans compressions com Eau Rouge - i també lateralment en corbes ràpides com Blanchimont. Sovint, els pneumàtics estan sotmesos a forces que actuen en diferents direccions, al mateix temps, el que augmenta encara més el treball. Per tant la cura dels pneumàtics és molt important, sobretot perquè el circuit és molt llarg. Això vol dir que hi ha una gran varietat de possibles estratègies disponibles a Spa, així, amb el temps suficient per a ser guanyat i perdut si es trien les tàctiques de la dreta. No obstant això, qualsevol estratègia ha de ser molt flexible, ja que el clima canviant pot fer canviar l'estratègia. Les condicions poden canviar molt ràpidament, el que a continuació, fa que la forma en què els equips fan servir els pneumàtics intermedis i de mullat sigui la clau per a l'èxit - com hem vist tantes vegades en el passat. Els pneumàtics de mullat han demostrat el seu rendiment en les carreres anteriors. Hi ha un munt d'oportunitats d'avançament, i la combinació de rendiment i durabilitat que ofereixen els nostres pneumàtics nominats de maximitzar les possibilitats aquest cap de setmana".

 

Jean Alesi: "Spa és un circuit que tothom parla i en els últims anys no he escoltat ningú dir res, a part del fet que és impressionant. És tan fàcil i tan difícil, però una de les característiques principals és el fet que és molt llarg. Així que mai és monòtona, com ho fa molt poques voltes en comparació amb altres pistes. La gestió dels pneumàtics té una habilitat especial: hi ha un munt de revolts ràpids i la longitud de la pista, així com les temperatures variables fan que els pneumàtics poden realment refrescar-se després de la primera part del circuit. Però en la classificació, si es comença amb els pneumàtics molt calents, llavors no obtindrà el màxim rendiment al llarg de tota la longitud de la volta. Hi ha una gran quantitat de variació possible en termes de posada a punt, així: alguns equips d'afegir càrrega aerodinàmica per aconseguir més adherència a la part mitjana de la volta, i que també tenen un efecte sobre com funcionen els pneumàtics. Probablement la característica més important és l'alta possibilitat de pluja. Pot tenir un racó completament sec i després una pista totalment mullada unes corbes més tard. Sota l'aigua, però, la superfície és molt abrasiva i ofereix bona agafada, de manera que encara es pot conduir."

 

El circuit des del punt de vista dels pneumàtics:
 
Spa és un dels circuits que s'ha ofert en el campionat mundial de Fórmula des que es va posar en marxa el 1950. Mentre que la pista ha canviat radicalment en els darrers anys (les dates actuals de disseny de 1979) es manté ràpida i fluida, amb una velocitat mitjana per volta de 230kph.
 
El circuit és de poc més de set quilòmetres de longitud, fet que fa que aquest sigui el circuit més llarg de la temporada. Els cotxes estan en ple rendiment al voltant del 80% de la volta, de vegades durant més de 20 segons a la vegada. 
 
A altes velocitats, els angles d'inclinació de la roda agressius poden causar butllofes en forma de calor que s'acumulen al voltant de les vores dels pneumàtics.

—————

Retorna