Pirelli culpa als pianos alts i l’ús incorrecte dels pneumàtics

2013-07-03 17:06

Escrit per: Òscar Daniel

Desprès del que vam viure a Silverstone, Pirelli ha assegurat que hi ha diferents causes que van conduir a la destrucció dels pneumàtics. La primera causa és que les rodes del darrere es van muntar a l’inrevés, és a dir, la dreta al costat esquerra i viceversa. Diuen que les rodes d’aquest any no són simètriques. La segona causa és una pressió massa baixa, per sota dels nivells indicats per Pirelli, el que causaria que les rodes es veiessin sotmeses a una càrrega de treball més gran. La tercera causa, segons Pirelli, és un angle de caiguda dels pneumàtics excessiu. I la última causa serien els grans pianos de Silverstone.

A part d’això, Pirelli ha dit que aquest problema no té res a veure amb les laminacions que vam veure a les curses anteriors, aquest problema es va intentar resoldre amb les noves rodes que es van provar al Canadà però que no van ser acceptades per alguns equips, o sigui que van trobar una altra solució que consistia en un nou procés per unir la banda de rodament amb la carcassa.

La firma italiana també ha demanat noves normes que els permetin tenir accés a dades de telemetria en temps real, com la pressió, temperatures i angles de caiguda. Mentrestant, Pirelli ha proposat les següents mesures, amb l’aprovació de la FIA, FOM, els equips i els pilots:

-Al Gran Premi d’Alemanya s’utilitzaran els pneumàtics que es van provar al Canadà. Les rodes del darrere que s’utilitzaran a Alemanya tindran una construcció de Kevlar que substitueix a l’actual estructura d’acer, i es tornarà a introduir el cinturó de 2012. Com que aquestes rodes tampoc són simètriques, serà estrictament obligatori posar-les al costat on toca. En canvi, les rodes del davant seguiran sent les mateixes que fins ara.

-A partir del Gran Premi d’Hongria s’introduirà un nou rang de pneumàtics, que tindran una estructura simètrica. Aquestes rodes combinaran les característiques dels compostos del 2012 amb el rendiment dels de 2013. Bàsicament, la estructura i instrucció d’aquestes rodes seran similars a les del 2012. Els compostos seran els mateixos que els utilitzats fins ara al 2013. Aquests nous pneumàtics es provaran al test de joves pilots a Silverstone els dies 17, 18 i 19 amb els cotxes de 2013 i pilots oficials.