We don't miss anything!


Pirelli: Resultat dels pneumètics a Barcelona

2013-02-23 16:03

@cristianjrF1

 

Els equips de Fórmula1 es van trobar per primera vegada temps humit aquest any en l'últim dia d'una prova dels quatre dies a Barcelona. Els altres tres dies la pista estava seca, el que permet als equips provar tota la gamma de pneumàtics P Zero, tots els quals són nous per a aquest any, en un circuit que tots estan familiaritzats. No obstant això, algunes condicions inusualment fredes limita la quantitat de dades significatives que podrien ser acumulades. L'últim test de pretemporada de l'any també es celebra a Barcelona la setmana que ve, 28 de febrer al 3 de març.
 
Paul Hembery (Pirelli Motorsport): "Els equips van experimentar degradació bastant alta a Barcelona, ​​i això va ser realment a causa de les condicions meteorològiques. Les condicions que vam tenir a Barcelona estan lluny de ser típiques de la resta de la temporada, amb ambient molt fred i la temperatura de la pista era més baixa de l'habitual en un mundial, i fins i tot una mica de pluja en l'últim dia. Això va posar als pneumàtics fora dels seus rangs habituals de treball, el que va conduir a problemes com la granulació. Les condicions eren apropiades en particular per al pneumàtic extrasuau, a causa de la disposició de circuit i la rugositat de la superfície, a més de les temperatures fredes. Juntament amb el fet que els equips encara estan fent grans paràmetres de configuració per als seus nous cotxes i provar la nostra gamma completa dels nostres pneumàtics per optimitzar el paquet, vam veure nivells de degradació que no són típics. Quan arribem a Melbourne els pneumàtics han d'estar molt més dins del seu rang de treball previst, el que eliminarà la quantitat inusual de degradació que alguns equips han experimentat ".

Els equips s'assignen 100 jocs de pneumàtics per vehicle i per any per a propòsits de prova. Després d'un primer contacte amb la gamma 2013, per primera vegada a Jerez, que es va concentrar de nou en l'ampliació del seu coneixement de les característiques dels pneumàtics nous d'aquest any, i com interactuen amb els monoplaces nous: tots els quals van estar presents per primer cop a Barcelona.
La temperatura ambient i de la pista eren baixes: en general entre 10 a 15 graus centígrads ambient, que estava a la nevera tot que l'anterior prova de Jerez. Això va conduir a alguns al conegut'' greining'', que passa quan un pneumàtic llisca si no està a la temperatura, amb la fricció contra la superfície de la pista arrencant les tires de goma.
Amb la major part del treball inicial sobre els automòbils nous ja realitzats a Jerez, els equips van ser capaços de centrar també en les tandes llargues i simulacions de carrera amb diferents càrregues de combustible. Entre dos i tres parades en boxes s'espera que en el primer Gran Premi d'Austràlia: alguns dels equips que van fer simulacions de carrera es va detenir l'equivalent a quatre vegades a Barcelona, ​​el que demostra que l'objectiu ideal s'ha de complir en les condicions més típiques de Melbourne.
La diferència de temps entre els compostos slick estava a la regió de 0,5 segons per volta, però les condicions climàtiques inusuals a Barcelona significava que no era del tot concloents.
La majoria de les voltes de Barcelona: V Bottas - 355 voltes, Alonso F - 283 voltes; Chilton M - 241 voltes
El Cinturato verd intermedi i el Cinturato blau són pneumàtics de pluja que es van provar per primera vegada el divendres. Els pneumàtics de mullat de clima tenen una construcció nova part posterior d'aquest any, fet que millora la tracció en la part posterior, en particular, i redueix el sobreviratge fàcil.
El millor temps global de la prova de conjunt de Fernando Alonso al dia tres (1m21.875s) va vèncer còmodament el millor temps durant la prova l'any passat a Barcelona: 1m22.030s (establert per Kimi Raikkonen, Lotus).
Barcelona és un circuit molt tècnic que posa a prova la majoria dels aspectes del rendiment general del cotxe. Els pneumàtics amb més èmfasi al Circuit de Catalunya són els de l'esquerra.
 
Prova de nombres:
Nombre total de llancis portat a Barcelona: 385 sets que equival a 1.628 pneumàtics
- Que els pneumàtics supertous: 24 jocs
- Que els pneumàtics tous: 87 jocs
- Dels quals pneumàtics mitjans: 132 jocs
- Dels quals: 97 pneumàtics durs sets
- Que els pneumàtics intermedis: 40 jocs
- Que els pneumàtics de pluja: 27 jocs
Quantitat total de llancis utilitzat: 303
- Que els pneumàtics supertous: 5 sèries
- Que els pneumàtics tous: 53 jocs
- Dels quals pneumàtics mitjans: 127 jocs
- Dels quals: 84 pneumàtics durs sets
- Que els pneumàtics intermedis: 24 jocs
- Que els pneumàtics de pluja: 10 jocs
Pista més llarga: 24 voltes amb el compost dur
36 voltes del compost 1/2
31 voltes amb el compost tou
16 voltes amb el compost supersuau
29 voltes amb el compost intermedi
22 voltes amb el compost mullat
Temperatura màxima i mínima / ambient durant quatre dies: 20 ° C (dia 2) / 7 ° C (dia 4)
Pista major / menor temperatura durant quatre dies: 26 ° C (Dia 2) / 6 ° C (dia 4)
Prova de Temps:
Dia 1
1. Rosberg, Mercedes 1'22'' 616s Nou Medi
2. Räikkönen, Lotus 1'22'' 623S Nou Medi
3. Alonso, Ferrari 1'22'952s nou mitjà
Dia 2
1. Pérez, McLaren 1'21'' 848 Soft Nou
2. Vettel, de Red Bull 1'22'' 197 Soft Nou
3. Räikkönen, Lotus 1'22'' 697 Nou Medi
Dia 3
1. Alonso, Ferrari 1'21'' 875 Soft Nou
2. Hülkenberg, Sauber 1'22'160 Soft Nou
3. Grosjean, Lotus 1'22'188 Soft Nou
Dia 4
1. Hamilton, Mercedes 1'23'' 282 Nou Medi
2. Button, de McLaren 1'23'633 nou mitjà
3. Vergne, Toro Rosso 1'24'' 071 Soft Nou
 

—————

Retorna


Tema: Pirelli: Resultat dels pneumètics a Barcelona

No sʼha trobat comentaris.