We don't miss anything!


Pérez-Sala: "estem només al 50% de l'evolució del cotxe, a veure si treiem un 50% més"

2012-08-09 12:33

 

Escrit per: Arnau Viñals - Madrid, Espanya
 
Amb dues temporades a la seva esquena com a pilot de  F1 els anys 1988 i 1989 i la seva vinculació constant al món del motor, Lluís Pérez-Sala, per tant, no és gens desconegut en la materia, i  per això és Team Principal de HRT Formula 1 Team. Pérez-Sala ha liderat esportivament un projecte que ha experimentat una profunda transformació aquest 2012 i, arribant a l'ecuador de la temporada, fa balanç dels seus vuit mésos com a Director d'equip.
 
Ens trobem a meitat de temporada, Quina valoració fas d'aquest mesos?
 
La meva valoració no pot ser més que positiva. El nostre inici de temporada va ser molt complicat. Com ja hem dit en repetides ocasions, hem canviat gairebé íntegrament l'equip, ens hem traslladat a una seu nova des de principis d'abril i tot al mateix temps que fèiem un cotxe nou. Un repte molt ambiciós, a priori impossible de complir, però que hem aconseguit amb uns recursos molt limitats. Un cop ja vam estar més instalats, a partir dels mesos d'abril i maig, ja vam anar agafant el ritme habitual de cursa. Així que podem dir que han estat uns mesos de treball molt intens en què tot l'equip s'ha entregat al màxim, perquè hem aconseguit fer tot el que ens havíem proposat.
 
Que és el que més t'ha sorprés? I que ha sigut més gratificant?
 
En realitat no hi ha res que m'hagi sorprès massa, perquè venia amb la ment molt oberta i disposat a afrontar el que vingués. El que sí diria és que el més gratificant ha estat veure el compromís de les persones que estan implicades en aquest projecte. 
 
Creus que s'han complert els objectius fins ara?
 
Efectivament sí que s'han complert els objectius marcats, que no eren altres que fer el gran canvi estructural que s'ha produït i començar a tenir l'estabilitat necessària per poder créixer. Un objectiu que pot semblar modest però que ha implicat un canvi radical. A finals del 2011 es va decidir traslladar la seu a Espanya, crear un cotxe nou i estar dins d'unes prestacions inicials que ens permetessin estar amb tranquil · litat dins del 107%. I tot això ho hem aconseguit, així que podem dir que sí, s'han complert. Ara cal marcar-se nous objectius.
 
¿I quin és l'objectiu més complicat en que s'enfronta l'equip?
 
A partir d'ara el repte fonamental i més complicat és seguir creixent en la direcció correcta, optimitzant els recursos, i aconseguir que el cotxe tingui unes prestacions cada vegada millors. Això és el més difícil perquè, mentre els altres equips tenen una estructura consolidada, nosaltres encara seguim en fase de transformació. En aquest sentit també ens porten avantatge. Però sobretot perquè disposem de recursos humans i econòmics limitats i això fa que el pla de millores a introduir hagi d'estar molt clar i que el que sigui que vulguem introduir hagi de suposar una diferència important. Que realment hagi de suposar un pas endavant. El més complicat ara mateix és no despenjar de la resta d'equips mentre acabem d'elaborar-ho al nostre al mateix temps que evolucionem i preparem el futur.
 
El F112 és un cotxe totalment nou. Com el Valora? Creu que s'ha aconsgeuit treure totes les prestacions?
 
Crec que, en termes generals, el F112 és un cotxe que ha donat bastant bon resultat tenint en compte els seus orígens. Diria que ens trobem en el 50% del seu potencial i que encara podem treure-li un altre 50% més, principalment en aerodinàmica.
 
¿Hi haurà més evolocions a Singnapore?
 
Sí, tenim preparada una evolució per al Gran Premi de Singapur. Com a equip petit no ens podem permetre petites millores cada dos o tres carreres perquè el cost que implica evolucionar o crear una peça nova per a una petita millora és molt elevat. Més de l'estudi aerodinàmic, les peces cal produir-les i això també implica temps. Així que nosaltres hem de condensar els canvis i tenir molt clara la direcció perquè aquestes evolucions siguin productives en el temps.
 
La combinació d'en Pedro i en Narain com a pilots titulars, en Dani com a reserva i en Ma en el programa de proves esta resultant molt positiva. Que destacaria de cadascun d'ells?
 
D'en Pedro destacaria tot. És una extraordinària persona i un excel · lent pilot. A més de la seva experiència té molt criteri i exerceix de guia de l'equip. És sens dubte una pedra angular del projecte. De Narain destaco la seva experiència, la seva seguretat i rapidesa així com l'estabilitat que aporta dins de l'equip. En Dani és un pilot jove, amb força i ambició i, per descomptat, el bé que s'ha acoplat a l'equip, sobretot en una situació que no és fàcil quan s'és pilot reserva. Ma és un pilot que ens sorprendrà a tots, perquè té un gran potencial. Vam poder veure-ho quan va provar el F112 en els tests de Silverstone, on va mostrar molt bones qualitats. És molt treballador i també s'ha integrat a la perfecció. Estic molt orgullós i satisfet de l'estructura de pilots que tenim i cada un té el seu paper a la perfecció.
 
Després d'uns mesos de molta feina, Quins plans té per les vacanses?Tras unos meses de una gran carga de trabajo, ¿qué planes tiene para las vacaciones?
 
Quedar-me amb la familia a Espanya i passar alguns dies a la platja i altres dies a la Montanya. Em fa molta il·lusió poder passar el temps amb ells i poder desconectar per agafar forçes, pel final de temporada.

—————

Retorna