Palmer s'emporta la victòria en una dramàtica i activa carrera

2014-05-23 14:16

Jolyon Palmer ha aconseguir la victòria en la cursa llarga de Mònaco. Evans i Nasr l'acompanyar al podi del Principat.

Per: Cristian Jiménez & Sofía Tera

Drama, acció i incidents són les tres paraules en les que es pot resumir la carera llarga de GP2 celebrada a Mònaco. Jolyon Palmer es va endur la victòria després d'una difícil cursa on l'estratègia va tenir una vital importància a causa dels nombrosos accidents soferts durant la prova. Mitch Evans i Felipe Nasr van ser segon i tercer, respectivament.

La cursa va tenir una sortida neta en la qual Evans va aconseguir el liderat de la prova, per davant dels dos pilots de DAMS, amb Palmer per davant de Richelmi. Evans havia obert un petit forat quan el Safety Car va sortir a causa que Regalia es va quedar parat a la pista. Després de dos voltes, el SC va abandonar la pista i es va reiniciar la marxa.

Les posicions no van canviar després de les primeres corbes. Cecotto, en la quarta posició, semblava acostar-se a Richelmi, però va perdre terreny i Vandoorne i Coletti se li van tirar a sobre. Coletti, al seu torn, pressionava Vandoorne i buscava algun espai per intentar avançar al belga.

Evans anava amb pneumàtics supertous, mentre que els pilots de DAMS anaven amb tous, el que li va fer perdre ritme més ràpid en comparació dels seus perseguidors i Palmer va aconseguir agafar al neozelandès. Abt va tenir un accident quan Rossi va intentar avançar-lo i es va donar contra les barreres. Palmer va avançar a Evans i aquest últim es trobava llavors sota la pressió de Richelmi. Els pilots que venien darrere es van unir a la lluita a causa del ritme lent d'Evans.

El Safety Car va tornar a sortir quan Binder va intentar un avançament pràcticament impossible i va colpejar al seu company d'equip, Negrao. A causa de la col · locació del seu cotxe, tots els pilots van veure bloquejats seu pas i es va treure la bandera vermella.

Segons el reglament de GP2, els pilots podien canviar els pneumàtics a la graella, però havien de realitzar la seva parada obligatòria de totes maneres i muntar els dos compostos. La cursa es reiniciaria després del Safety Car

La cursa es va reiniciar quan quedaven 28 voltes i Palmer es va escapar d'Evans, qui tenia a Richelmi i Cecotto darrere. Rossi rebia un Drive Through causa de la seva incident amb Abt i Binder era penalitzat amb un Stop and Go de 10 segons per causar la bandera vermella.
 
Palmer marcava volta ràpida rere volta ràpida ja que havia de realitzar la seva parada obligatòria , igual que la resta de pilots en el top 12 . Leal va tenir un accident a la xicana sortint del túnel que va causar una altra vegada la sortida del Safety Car
Palmer - patint un incident en pitlane quan va colpejar la roda que els mecànics tenien preparada per Richelmi - i Evans van fer les seves parades i van sortir per davant de Nasr , qui era el primer pilot classificat que va fer el seu pit stop abans de la bandera vermella . Vandoorne tenia el liderat ja que no havia parat , igual que Trummer en el tercer lloc.
 
Palmer - patint un incident en pitlane quan va colpejar la roda que els mecànics tenien preparada per Richelmi - i Evans van fer les seves parades i van sortir per davant de Nasr , qui era el primer pilot classificat que va fer el seu pit stop abans de la bandera vermella . Vandoorne tenia el liderat ja que no havia parat , igual que Trummer en el tercer lloc .
 
Coletti , qui ja havia parat , va trobar un bon ritme i va avançar a Canamasas i Nasr . El monegasc també va passar a Evans i es trobava en la segona posició virtual . Izawa va tenir un accident i just després Coletti , en intentar avançar Trummer de la mateixa manera que va passar als seus rivals pel segon lloc , va xocar amb el de Rapax i tots dos van ser cap al mur , retirant-se tots dos de la prova . No va sortir el Safety Car.
 
La cursa acabaria per temps . Palmer va aconseguir el liderat de la prova un cop Vandoorne va fer la seva parada . Evans era segon i Nasr tercer, però es trobava sota la pressió de Cecotto , qui alhora tenia a Canamasas prop . Markelov es va quedar parat a la pista després de rebre un cop de Binder a la xicana del túnel , causant una bandera groga . El d' Arden acabar contra les tanques a causa dels danys soferts en el seu cotxe .
 
Les distàncies es van reduir en l'última volta , però Palmer es va emportar una lluitada victòria . Evans va ser segon i Nasr va acabar tercer. El top 10 el van completar Cecotto , Canamasas , Pic , Haryanto , Richelmi - amb la pole a la graella invertida de demà - , Quaife - Hobbs i Ellinas . Palmer es distancia així encara més en el liderat del campionat.