We don't miss anything!


Pagenaud guanya a Baltimore

2013-09-01 23:00

Simon Pagenaud ha guanyat el Gran Premi de Baltimore, Estats Units de la Indycar en una cursa plena d’incidents on el català Oriol Servià, ha tingut possibilitats de finalitzar al podi però, s’ha vist involucrat en dos incidents i ha estat doblat una volta.

Per: Arnau Viñals Vendrell

A la sortida pels primers revolts, Power (Team Penske) no va dubtar d’avançar el Ganassi de Dixon i ficar-se primer. Helio Castroneves (Team Penske) danyava l’aleró davanter i s’aturava a boxes perdent la seva posició dintre el top 10. Tot i que el  primer retirat ha estat el japonès Takuma Sato (A.J. Foty Enterprises) per problemes mecànics.

Al darrere Servià (Panther Racing) estava realitzant una bona cursa, el català que sortia quinzè, a la volta 11 ja es ficava desè en avançar a Tonny Kanaan. Però a la volta següent Ed Carpenter (Ed Carpenter Racing) patia uns problemes amb les pastilles de frens i es retirava igual que Filippi que quedava aturat al bell mig del circuit, això provocava el primer Pace Car del dia que ha marxat a la volta 20 i que el nostre català, ho ha aprofitat per remuntar fins la vuitena posició amb avançaments al límit. També ho ha aprofitat per avançar a Josef Newgarden (Sarah Fisher Hartman Racing)  que estava provocant un tap bastant gros i a la volta 26 decidia aturar-se a box i muntar els pneumàtics durs.

Les aturades a boxes es van iniciar i Power que va ser un dels protagonistes de la polèmica sanció imposada a Dixon a Sonoma, ara era ell qui es tornava a veure amb problemes a boxes després de no aturar el cotxe a la posició correcte.

La estratègia durant la cursa tornava a ser la clau i així ho demostrava Sebastien Bourdais (Dragon Racing) que al cap de la primera aturada a boxes després del pace car, era líder.

Però la bandera groga tornava a aparèixer, i els problemes de l’equip Penske durant el pit stop també, aquest cop era Castroneves l’afectat en un pit lane molt concorregut. I durant el període del segon Pace Car, Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport) es quedava aturat al mig de la pista, allargant la bandera groga.

Al reiniciar-se la cursa de nou, altre cop ha succeït un incident, i molt aviat al primer revolt on Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing) impactava amb Dixon que provocava u tap al primer revolt però podia re emprendre la cursa, no com Hinchciliffe (Andretti Autosport) i Castroneves que perdien molt temps i queien a les últimes posicions de la cursa. Pel que fa Servià, el de Panther ja era quart en el seu retorn a la Indycar aquest any. I al tornar a començar la cursa, Power era molt agressiu i feia impactar a Dixon en plena recta principal, fent que Dixon es retirés, Servià pugés en posicions de podi i Rahal avancés a Bourdais per ficar-se al capdavant per la volta.

Al quart reinici, altre cop, altre cop el primer revolt ha estat el amfitrió d’un accident on s’ha vist involucrat Oriol Servià que perdia l’oportunitat de fer un gran resultat a Baltimore. Amb això Marco Andretti era el líder de la cursa i Castroneves tornava a la lluita per la victòria.

A 15 voltes pel final s’ha reiniciat altre cop la cursa, aquest cop si sense cap incident.; tot i que al cap de dues voltes, Hinchciliffe impactava amb Wilson i si de nou, pace car.

A només nou voltes pel final és re iniciava la cursa, la lluita per la victòria ampliava els seus aspirants, les lluites frec a frec entre Pagenaud, Andretti, Bourdais... però NAdretti anava perdent posicions i Pagenaud es ficava líder seguit de Newgarden i Bourdais a només 5 voltes pel final. Pagenaud doncs després d’una cursa boga, s’ha endut el Gran Premi de la Indycar a Baltimore.

—————

Retorna