Nous pneumàtics durs, i un joc extra de pneumàtics per al Gran Premi d'Espanya

2013-05-06 21:10

El compost dur P Zero taranoja i el compost mitjà PZero blanc han estat els escollits pel Gran Premi d'Espanya,   però hi haurà algunes modificacions en els pneumàtics en el famòs Circuit de Catalunya aquest any. El compost dur P Zero color taronja ha evolucionat, amb l'objectiu d'obrir encar amés les possibilitats d'estràtegia. Tots els altres compostos es mantenen inalterats. També hi haurà un joc extra de pneumàtics durs per als entrenaments lliures per ajudar a tots els equips a animar-se a rodar durant les sessions, en lloc de optar per conservar pneumàtics per a la cursa i/o classificació. Aquests pneumàtics no seran els mateixos que els pneumàtics P Zero durs taronja utilitzats que es podran utilitzar durant tot el cap de setmana, sinó que són uns compostos especialment creat per a que els equips poguin gaudir dels entrenaments lliures el máxim de temps possible. Per disingir aquest pneumàtics, serà molt senzill, ja que el pneumàtics no portaran cap marca al pneumàtic.

per: Arnau Viñals Vendrell

Paul Hembery: "Estem introduint una nova versió revisada del nostre pneumàtic dur per Catalunya, un pneumàtic que és més proper a ñes caracteristiques dels pneumàtics utilitzats el 2012. Aquest nou pneumàtic obre una finestra de temperatura de treball més amplia, tot i que ofereix menys rendiment, però s'ha d'admetre, als equips prevenir una major varietat d'estràtegies per la cursa que anteriorment, en combinació dels altres compostos, que es mantenen sense canvis aquest ant. Aquesta és una desició que hem arribat a analitzar gràcies a totes les dades de les quatre primeres curses, amb l'objectiu de millorar encara més l'espectacle de la Fórmula 1. De fet, això és gairebé una tradicció per noslatres, ja que també vam presentar una versió millorada de la coberta dura per al Gran Premi d'Espanya de 2011, que va ser el nostre primer any en aquest esport. És d'esperar que el pneumàtic mitjà sigui molt més ràpid i això significaria que els equips tenen possibilitats de fer bones classificacions, mentre el pneumàtic dur probablement, sigui el pneumàtic preferit per a la cursa. Segons la normativa vigent, estariem sministrant un joc extra de pneumàtics durs pels entrenaments lliures, que espera assegurar que tots els cotxes rodin durant aquestes sessions. És una cosa que voliem fer per ajudar a tots els equips a rodar el máxim possible des del principi, sobretot pels debutants, per donar als aficionats l'espectacle que es mereixen" 


Jean Alesi: "Crec que Barcelona és el lloc on esn podrem veure realment amb la capacitat d'evaluar els pneumàtics correctament, ja que és la primera cursa europea del any en un circuit que és un punt de referéncia molt conegut, sense particularitats. És un circuit que, personalment, sempre m'ha agradat com a pilot tot i que és mol complicat, especialment el revolt 3, que és molt exigent amb els pneumàtics. Recordo que sempre ha estat molt díficil avançar aquí, i aquest és l'aspecte pel qual Pirelli ha transformat la cursa de Catalunya, també gràcies al DRS. La tracció és una área clau de rendiment, així que és una de les curses més importants de l'any, ja que servirà d'indicador molt bo per a la propera temporada."    

 

El circuit de des del punt de vista de los pneumàtics:
 
Catalunya és un circuit rápid i tècnic, que demana moltíssim als pneumàtics, també degut a les altes temperatures i l'esfalt realment abrasiu. La major part es sense cap dubte és el desgast lateral dels pneumàtics. S'espera una estràtegia de tres aturades, igual que l'any passat. 
 
La pista, d'uns 4.655 km. conté 16 revolts, la majoria de dretes, fent que els pneumàtics de l'esquerra pateixin particluarment. 
 
L'any passat, es van escollir els pneumàtics durs i tous, però els compostos d'aquest any són leugerament més suaus que els seus equivalents al 2012. Els cinc primers classificats, van utilitzar una estràtegia de tres aturades en el traçat català, tots van començar amb el pneumàtic tou. 

 

Notas tècniques en l'entorn dels pneumàtics:
 
La clau per realitzar una bona volta a Catalunya, és trobar un bon compromís entre l'adherencia i la mecanica. La majoria dels equips utilitzen una configuració rígida a la part davantera del cotxe, per ajudar a les girades, però més suau a l apart del darrere, per tal de guanyar tracció.
 
El canvi de la direcció del vent, és un factor a tenir en compte en la posada a punt del cotxe, sobretot per al primer revolt. 
 
Nou de les últimes 10 curses s'han guanyat des de la pole position. L'any passat, no va ser una excepció. La classificació serà vital. 
 
La tria de pneumàtics fins ara aquest 2013:

  PZero Vermell PZero Groc PZero Blanc PZero Taronja
Australia Super tous   Mitjans  
Malasia     Mitjans Durs
Xina   Tous Mitjans  
Bahrain     Mitjans Durs
Catalunya     Mitjans Durs