Nou sistema per indicar l'ús dels pneumàtics tous

2013-07-10 21:18

A partir de la carrera que es disputara aquest diumenge al Norisring, el DTM sempre tindrà una resposta clara a les preguntes formulades recentment sobre" son els pneumàtics opcionals o no?" Des de la carrera de Spielberg, un escrit groc gran en els laterals dels pneumàtic Hankook subministrats per el DTM fan la identificació dels pneumàtics més fàcil tant per les multituds a les tribunes com per l'audiència de televisió. I ara, la situació millorarà una vegada més. A partir d'ara, un nou sistema tècnic s'assegura que el pneumàtic que s'utilitza actualment també s'indicarà en els gràfics de televisió. Això és possible mitjançant l'ús de sensors muntats en les llandes de l'Audi, BMW i Mercedes-Benz DTM.

per: Ramon Minguell Ribas

A més de la pressió dels pneumàtics, aquests sensors que ja s'han utilitzat des del començament de la temporada 2012 ara també transmeten la informació si un cotxe està fent servir els pneumàtics tous. Això és possible gràcies a un codi individual del sensor que és dipositat pel representant de l'Associació Alemanya d'Esports de Motor, DMSB, en el sistema de càlcul de referències abans de la distribució dels pneumàtics tous. Un receptor al cotxe automàticament rep aquesta informació i la transmet, incloent el número del cotxe respectiu a la interfície gràfica de televisió i el sistema d'informació per als comentaristes de televisió.

 

"L'ús dels codis individuals que s'identifiquen automàticament farà l'ús dels pneumàtics tous encara més transparent, a partir d'aquest cap de setmana Norisring," diu Hans Werner Aufrecht, president del titular dels drets de DTM i el promotor ITR i. V. "Els signes d'identificació grocs més grans en els costats del pneumàtic que ja hem estat utilitzant des Spielberg, aquest sistema s'assegura que els gràfics de televisió també estan al dia en qualsevol moment. Això proporciona als espectadors i l'audiència televisiva una millor visió del que està succeint en la carrera ".

 

Els pneumàtics tous han estat utilitzats en el DTM des del començament de la temporada 2013. Gràcies al seu compost més tou,poden usar-los per establir temps de volta més ràpids - durant un cert període de temps. Posteriorment, però, el seu rendiment disminueix ràpidament. Cada conductor rep - exclusivament per a la carrera - un conjunt d'aquests pneumàtics per utilitzar en la carrera. Els pneumàtics tous permeten als conductors optar per estratègies diferents, el que afegeix emoció.

 

La cinquena ronda de la temporada a Norisring, l'únic circuit urbà en el calendari DTM, es posarà en marxa com de costum el diumenge a les 13:40 hores , amb la cobertura dels socis de televisió alemany de la sèrie, ARD , a partir de les 13:15 hores. La sessió de qualificació de dissabte començarà a les 14:40 hores CEST i ARD que començarà la seva cobertura a les 14:30 hrs.