We don't miss anything!
Nico Rosberg guanya a Silverstone una cursa de supervivència
2013-06-30 15:42La cursa ha començat amb una mala sortida per Nico Rosberg i Mark Webber, que sortien pel cantó brut de la pista, i això ha estat aprofitat per Sebastian Vettel per situar-se segon, mentre que Fernando Alonso feia una sortida bastant conservadora, i perdia posicions amb Felipe Massa, que ha fet una sortida realment bona i amb Jenson Button, que també sortia bé. A la corba 1, un Lotus s’ha tocat amb Mark Webber, que ha sofert danys al seu aleró davanter. Lewis Hamilton obria una mica de forat amb Sebastian Vettel. Els Lotus es ficaven en una apassionant lluita per darrera de Daniel Ricciardo, que feia un tap.
Escrit per: Òscar Daniel
A la volta vuit començava l'espectacle de pneumàtics destrossats, el líder de cursa punxava la roda esquerra del darrere en plena recta, desprès de la corba 5, i la roda quedava igual que la de Sergio Pérez als entrenaments lliures, perdent tota opció de victòria, però això només era el començament d’un despropòsit que ha provocat una allau de crítiques per part d’aficionats, pilots i tot el món de la fórmula 1 en general, ja que dues voltes més tard Felipe Massa tenia exactament el mateix problema a la corba 5, i tots els equips feien aturar els seus pilots per posar rodes noves, amb por que el problema es reproduís. A la volta 15, Jean Eric Vergne tornava a patir el mateix problema, aquest cop a la corba 15, ell amb el compost dur. Direcció de cursa ha decidit fer sortir al cotxe de seguretat per netejar a fons la pista. Molts pilots estaven desconcertats amb aquesta situació, Mark Webber per radio preguntava “què diables estava passant”, mentre que tots els enginyers deien als seus pilots que evitessin tocar els pianos i que haurien de pujar les pressions dels pneumàtics.
Quan el cotxe de seguretat ha marxat, Vettel ho ha fet molt bé i ha obert distància amb Rosberg, mentre que Fernando Alonso ja era quart gràcies en part als problemes dels altres pilots, i començava a lluitar amb Adrian Sutil per entrar al pòdium, per davant de Kimi Räikkönen i Romain Grosjean, mentre que Massa i Hamilton començaven a recuperar posicions. La cursa s’ha convertit en una cursa de resistència, i els equips entraven aviat a box per no jugar-se-la amb els pneumàtics. També hem vist peces volant abans de Copse, suposadament de Esteban Gutiérrez, però la realització no ens ha ensenyat les imatges del moment de l’incident, i un nou incident provocava bandera groga i prohibició del DRS també en aquesta zona, però novament no ens han ensenyat cap imatge. Kimi Räikkönen s’aturava aviat i ha avançat a Fernando Alonso en box, que gairebé xocava amb Romain Grosjean després de la seva aturada. Jean Eric Vergne ha hagut d’abandonar pels danys que havia sofert el seu cotxe a causa de la punxada. Mark Webber també avançava a Fernando Alonso per estratègia, i començava a atacar a Kimi Räikkönen pel pòdium, Adrian Sutil es quedava sisè i a més era atacat per Daniel Ricciardo.
Al final de la volta 41, nou cop de teatre amb l’abandonament de Sebastian Vettel per problemes mecànics, que deixava Nico Rosberg al capdavant de la cursa. El safety car havia de sortir perquè el Red Bull pogués ser retirat de la pista, i molta gent entrava a box per canviar pneumàtics, justament a la volta següent que Fernando Alonso hagués entrat. Nico Rosberg tenia distància suficient com per entrar i no perdre cap posició, però darrere d’ell se la jugaven a no fer una altre aturada Kimi Räikkönen, Adrian Sutil i Daniel Ricciardo, mentre que Webber si que ho feia i sortia a la cinquena posició, per davant de Pérez i Button, que tampoco s’havien aturat, i darrere d’ells Fernando Alonso a la vuitena posició amb rodes noves. Teníem bandera verda de nou i Mark Webber guanyava posició amb Daniel Ricciardo i Fernando Alonso amb els dos McLaren, mentre que Sergio Pérez era el nou perjudicat per els problemes de Pirelli. Alonso també guanyava posició amb Ricciardo i es podava cinquè, mentre que Lewis Hamilton, que s’havia aturat a la volta 37, seguia els seus passos i es posava sisè. Mark Webber aprofitava les rodes noves per avançar a un combatiu Kimi Räikkönen i anava directe cap a Nico Rosberg, Fernando Alonso i Lewis Hamilton (que a més no tenia KERS) feien el mateix amb Adrian Sutil i s’apropaven a Kimi Räikkönen, mentre que Rosberg feia la volta ràpida, evitant que Webber se li acostés. Finalment Fernando Alonso ha avançat fàcilment a Kimi Räikkönen, que ha acabat perdent molt amb l’estratègia de no fer una tercera aturada, ja que Lewis Hamilton també aconseguia guanyar-li la posició per quedar quart. Felipe Massa també guanyava posicions i aconseguia acabar sisè. A la última volta, Webber s’engaxava a Rosberg però ja no podia fer res, tot i així tancava una remuntada espectacular, igual que Lewis Hamilton, que acabava quart i enganxat a Fernando Alonso, Kimi Räikkönen era cinquè i Felipe Massa també culminava una cursa espectacular acabant sisè, la zona de punts l’han tancat Adrian Sutil, Daniel Ricciardo, Paul di Resta i Nico Hulkenberg. Romain Grosjean s’ha retirar a la última volta. Aquí tenim la classificació sencera:
P | Pilot | Dif. |
1 | Nico Rosberg | |
2 | Mark Webber | +0.7 |
3 | Fernando Alonso | +7.1 |
4 | Lewis Hamilton | +7.7 |
5 | Kimi Räikkönen | +11.2 |
6 | Felipe Massa | +14.5 |
7 | Adrian Sutil | +16.3 |
8 | Daniel Ricciardo | +16.5 |
9 | Paul di Resta | +17.9 |
10 | Nico Hulkenberg | +19.7 |
11 | Pastor Maldonado | +21.1 |
12 | Valtteri Bottas | +25.0 |
13 | Jenson Button | +25.9 |
14 | Esteban Gutiérrez | +26.2 |
15 | Charles Pic | +31.6 |
16 | Jules Bianchi | +36.0 |
17 | Max Chilton | +67.6 |
18 | Giedo van der Garde | +67.7 |
19 | Romain Grosjean | + 1 volta |
20 | Sergio Pérez | + 6 voltes |
21 | Sebastian Vettel | + 11 voltes |
22 | Jean Eric Vergne | + 17 voltes |
El mundial queda més ajustat, amb Fernando Alonso a 21 punts de Sebastian Vettel.
—————