Nathanaël Berthon, de principi a fi

2013-07-28 12:29

La cursa ha començat amb un incident matiner a la corba 1, Sergio Canamasas i Adrian Quaife-Hobbs s’han tocat, i Daniel de Jong no ha pogut evitar de xocar contra ells, de tal manera que els tres pilots han quedat fora de cursa. El Safety Car ha hagut de sortir durant dues voltes. El guanyador d’ahir, Jolyon Palmer, ha fet una sortida dolenta i ha perdut cinc posicions, el poleman, Nathanaël Berthon, ha fet una sortida molt bona i ha mantingut la primera posició.

Escrit per: Òscar Daniel

A la re-sortida, les posicions capdavanteres s’han mantingut. A la volta 5, Dani Clos ha punxat i Stefano Coletti ha tingut problemes, el que els ha obligat a fer una aturada a box. En poques voltes, Nathanaël Berthon ha obert un forat d’uns 3.5 segons que ha mantingut durant la resta de la cursa. Sam Bird estava pujant posicions, però per ràdio li deien que havia d’estalviar pneumàtics per al final de la cursa. Mitch Evans també rebia les mateixes instruccions, però no volia perdre més temps amb Nathanaël Berthon. El tercer classificat, Fabio Leimer, es trobava a 10 segons del líder a la volta 12, pel que semblava que seria una lluita entre Berthon i Evans.

Alexander Rossi intentava avançar a Julian Leal, però no podia evitar tocar-li una mica, el que li ha causat una punxada a Julian Leal, que s’ha hagut de retirar de la cursa. Alexander Rossi ha rebut un drive through per aquesta acció. Mentrestant, Sam Bird tornava a rebre instruccions per conservar pneumàtics, l’anglès rodava vuitè, l’últim d’un grup que lluitava per la cinquena posició, que era ocupada per Felipe Nasr, però finalment no hem vist cap lluita, ja que tots els pilots han començat a perdre grip i tenien un ritme semblant.

Marcus Ericsson rodava quart, al seu propi ritme, el que li ha permès estalviar rodes i començar a atacar al final de la cursa, intentant atrapar a Fabio Leimer, però ell també s’havia guardat gomes, o sigui que Ericsson no ha tingut cap oportunitat d’atrapar-li. Mitch Evans tenia millors pneumàtics que Nathanaël Berthon al final de la cursa, i el Neozelandès ha començat a retallar distàncies, però Berthon ha administrat l’avantatge d’una manera excel·lent, i s’ho ha pres amb calma fins a la línia de meta. Finalment, el francès ha obtingut la seva primera victòria a la GP2. Mitch Evans ha acabat baixant el ritme, i ha obtingut una segona posició molt bona. Fabio Leimer ha creuat la meta en tercera posició. Ha estat una cursa molt més tranquil·la que la d’ahir, i el top 8 no s’ha mogut des de les primeres voltes.

Stefano Coletti ha tingut molts problemes, però encara lidera el campionat per davant de Felipe Nasr.

 

P Driver Team Dif.
1 Nathanaël Berthon Trident Racing -
2 Mitch Evans Arden International +2.2
3 Fabio Leimer Racing Engineering +13.4
4 Marcus Ericsson DAMS +15.9
5 Felipe Nasr Carlin +23.3
6 James Calado ART Grand Prix +27.2
7 Simon Trummer Rapax +31.3
8 Sam Bird Russian Time +37.9
9 Stéphane Richelmi DAMS +40.0
10 Rio Haryanto Barwa Addax Team +43.9
11 Tom Dillmann Russian Time +44.3
12 Jolyon Palmer Carlin +51.4
13 Rene Binder Venezuela GP Lazarus +51.6
14 Daniel Abt ART Grand Prix +56.3
15 Jake Rosenzweig Barwa Addax Team +61.0
16 Alexander Rossi EQ8 Caterham Racing +65.6
17 Vittorio Ghirelli Venezuela GP Lazarus +71.5
18 Jon lancaster Hilmer Motorsport +72.3
19 Ricardo Teixeira Trident Racing +73.0
20 Stefano Coletti Rapax +1L
21 Julian Leal Racing Engineering +1L
22 Dani Clos MP Motorsport OUT
23 Johnny Cecotto Arden International OUT
24 Sergio Canamasas EQ8 Caterham Racing OUT
25 Daniel de Jong MP Motorsport OUT
26 Adrian Quaife-Hobbs Hilmer Motorsport OUT