We don't miss anything!


Narain Karthikeyan: "Mònaco ha estat la millor cursa de la temporada"

2012-08-16 15:07

Escrit per: Arnau Viñals - Madrid, Espanya

HRT Formula 1 Team ha passat per una època de reestructuració, ha renovat la seva plantilla i han arribat pilots nous, però hi ha un que s'ha mantingut en aquest equip: Narain Karthikeyan. El pilot indi afronta la seva segona temporada com a pilot oficial de l'escuderia espanyola i la seva experiència ha estat fonamental en aquest treball de consolidació i evolució del F112. Arribats a meitat de temporada, Narain fa balanç del que ha estat aquest inici de temporada amb l'equip espanyol.
 
Aquesta és la teva segona temporada a HRT i coneixes millor que ningú com ha canviat l'equip. No haurà estat fàcil però com ha estat aquest canvi?
 
El canvi ha estat molt gran però progressiu. Ara l'equip sencer es troba sota el mateix sostre i les instal · lacions són realment fantàstiques; qualsevol que les visiti veurà les intencions d'una escuderia de Fórmula 1 molt seriosa. Els dono un 10 a els que ho han fet realitat i em sento molt afortunat de formar part d'aquest equip que està en creixement. Ens queda molt per fer, però estem progressant adequadament.
 
S'han disputat unamica més de la meitat de les curses com valoraries aquesta primera part de la temporada?
 
Crec que el meu rendiment en cursa ha estat molt bo, destacant el 15 º lloc que vaig aconseguir a Mònaco, però en classificació he estat una mica fluix. Ara mateix estic a tres dècimes de'n Pedro i això és una cosa que he de millorar sense cap dubte en aquesta segona meitat de temporada. No ha estat gens fàcil acostumar-se als pneumàtics i en Pedro té molta experiència amb Pirelli i McLaren. És un pilot molt bo que a penes comet errors i he d'aprendre d'ell per millorar.
 
Tant l'equip com el cotxe són nous, què és el que més t'ha sorprès de cada un d'ells?
 
El cotxe ja sabíem que seria bastant bàsic però m'ha sorprès la seva fiabilitat i crec que té potencial per millorar. I l'equip m'ha sorprès fins i tot més perquè renovant pràcticament al 85% del grup humà no és fàcil i crec que tenim una molt bona combinació de gent amb molta experiència en F1 i joves amb moltes ganes. Però tots són molt professionals i és un veritable plaer treballar amb ells.
 
I com definiries o què destacaries dels teus companys?
 
En Pedro és un pilot fantàstic amb molta experiència, és molt constant però també molt ràpid. Dani i Ma són pilots joves amb talent i moltes ganes d'aprendre, però també molt bones persones. Som una petita família unida i vam gaudir molt treballant junts.
 
Els inicis no van ser fàcils però la progressió ha estat evident quina nota li poses a la teva temporada?
 
Tots sabem que l'inici hauria d'haver estat molt millor en condicions normals, però amb els canvis que van haver de fer i altres herències, no va ser possible. Arribar a temps amb el cotxe a Austràlia ja va ser tot un èxit. Ja hem passat pàgina d'allò i hem progressat molt. Per ara em poso un 6 o un 7 i, si milloro els meus resultats en classificació, em posaré un 8 o un 9.
 
La teva actuació al Gran Premi de la Índia, la teva cursa de casa, va ser fantàstica. Ara que tens més continuïtat i confiança quins són les teves expectatives per a aquest any?
 
El cotxe haurà evolucionat una mica més per al Gran Premi de l'Índia així que crec que tindré un millor rendiment que l'any passat. Òbviament és la meva cursa preferida i farem tot el que estigui al nostre abast per fer-ho el millor possible. Les meves expectatives sempre són altes i el nostre objectiu serà millorar el 17 º lloc l'any passat.
 
Quin diries que ha estat el millor moment de la temporada fins ara?
 
Probablement Mònaco. En Pedro va tenir una molt bona classificació i jo una cursa molt bona, acabant 15 º. Crec que, des del punt de vista de l'equip, Mònaco ha estat la millor cursa de la temporada.
 
Què consideraries com una temporada reeixida en acabar el campionat?
 
Partint d'on estem, seria molt bo igualar i superar el meu company Pedro, que ha estat un bon punt de referència. A més d'això, si acabem per davant de Marussia en el campionat seria una temporada reeixida.
 
Per fi un merescut descans abans d'afrontar una segona meitat de temporada d'infart. Quins plans tens per a les vacances?
 
De moment no m'he agafat vacances de veritat ja que tinc bastants compromisos als quals assistir, de manera que les vacances hauran d'esperar a que acabi el campionat. Però sí que espero tenir un lloc per passar una mica de temps amb la meva família a l'Índia i entrenar dur. La temporada ha estat força intensa i no tens l'oportunitat d'entrenar al gimnàs cada dia perquè estàs constantment viatjant i vivint en hotels. Així que treballaré dur i tornaré preparat per seguir al màxim nivell.

—————

Retorna