Millora del sistema de protecció d'impacte lateral per al 2014

2013-06-26 12:32

Un any de col · laboració entre l'Institut de la FIA i els equips de Fórmula veurà els cotxes de F1 tenen un nou i avançat sistema de protecció d'impacte lateral la temporada que, dissenyada per millorar el rendiment accelerat d'impactes en angle.

per: Gerard Rius Riu

Actualment, la protecció d'impacte lateral està proveïda per estructures de tub rompibles col · locades al costat del xassís. Encara eficaç en impactes normals i directes, aquestes poden desprendre durant els impactes oblics, com el famós sofert per Robert Kubica al Gran Premi de Canadà de 2007.

Marussia, McLaren, Mercedes i Red Bull, tots els compromesos amb l'Institut FIA per ajudar a trobar una solució millorada i el resultat - en base a un disseny optimitzat Marussia per Red Bull - va ser una evolució del sistema de tub de corrent, però l'ús de fibra de carboni d'alt rendiment amb una geometria externa i interna a mida i la configuració de dos punts precisos.

Els tubs no es trenquen en l'impacte, però aixafen progressivament i desacceleren el cotxe d'una manera altament controlada. Durant la prova, les estructures van ser capaços d'absorbir gairebé 40kJ d'energia d'impacte en direccions normals i obliqua - una important millora sobre els dissenys actuals.

Amb el disseny de les estructures i com estan units al xassís per ser estandarditzat a les normes de F1, el nou sistema també estalviarà diners equips mitjançant la reducció de costos de les proves d'impacte.