Marciello aconsegueix una victòria èpica a Spa amb pluja

2014-08-23 17:04

Raffaele Marciello ha aconseguit la seva primera victòria a la GP2 al circuit de Spa-Francorchamps, després de molts intents i després de moltes penalitzacions i accidents que ha patit durant la temporada. El italià ha superat Vandoorne que havia liderat tota la cursa en el seu Gran Premi local. Cecotto completa el podi després d’una cursa sense errors.

Per: Arnau Viñals Vendrell

La incertitud del temps i els núvols negre acompanyat del sol a Spa-Francorchamps feia que els pilots dubtessin si sortir amb pneumàtics de pluja o amb pneumàtics de sec. Jon Lancaster es quedava aturat a la graella en la volta d’escalfament, aquesta situació obligava al anglès a sortir des del pit lane, igual que Markelov.

 

A la sortida Vandoorne feia una molt bona sortida, tot el contrari de Palmer que es sortia de pista al revolt 1. Vandoorne liderava la cursa al passar pel primer sector, Evans era segon seguit per Cecotto, Berthon i Leal. Els tres primer llocs es mantindrien al acabar la primera volta mentre Marciello superava a Berthon. Gran paper de Berthon aquest cap de setmana tot el contrari que el seu company d’equip que havia d’abandonar la cursa al quedar-se aturat a la grava. Això feia que sortís el safety car i que els pilots que sortien amb pneumàtics de sec (De Jong, Richelmi i Izawa) els canviessin pels de pluja. Però de seguida veiem que el segon sector la pluja torrencial feia molt complicat la conducció i la visibilitat dels pilots, provocant la bandera vermella.

 

Rarament amb la bandera vermella i els pilots a la graella, la pluja s’havia aturat. Els pilots aprofitaven per canviar de guants, perquè estaven realment molt molls. La cursa es reiniciava sota el safety car, romanent a la pista dues voltes.

 

Vandoorne perdia el liderat amb Cecotto quan el safety car marxava de la pista, però el veneçolà es sortia de pista a Les Combes però seguia conservant el liderat, al final de la volta Vandoorne recuperava el liderat. Una volta més tard Nasr aconseguia pujar al quart lloc en superar Berthon, mentrestant Vandoorne es feia amb una distància respecte Cecotto i Marciello que intentava avançar-lo.

 

Els pit stops començaven a la volta 9 amb Pic, Sørensen i Abt canviant els pneumàtics per uns altres pneumàtics de pluja, mentrestant Marciello aconseguia pujar al segon lloc en avançar Cecotto a Les Combes. Coletti i Richelmi paraven una volta més tard per poder rodar amb visibilitat i guanyar temps, mentrestant a la pista lluita pel cinquè lloc entre Berthon i Trummer que es tocarien i ambdós pilots perdrien els seus llocs, amb un Trummer que trencava el seu aleró davanter. El suís s’aturaria a boxes igual que h farien Negrao i Leal a la volta 11. Marciello sabia que tenia una oportunitat d’or per guanyar la cursa i començava a retallar la distància amb Vandoorne, mentrestant el seu company a Racing Engineering, Stefano Coletti, d’equip havia d’abandonar la cursa en xocar contra el mur quan intentava avançar Canamasas, pilot que l’havia fet xocar.

 

Palmer, Haryanto i Markelov s’aturaven a falta d’onze voltes pel final i ficaven els pneumàtics de pluja. Markelov al tornar a pista tindria una gran lluita amb Sergio Canamasas pel novè lloc, una lluita molt agressiva per part del espanyol, per part del rus en canvi una lluita molt intel·ligent. Canamasas voltes més tard perdria la zona de punts en ser avançat per Abt i Haryanto que contactaria amb ell, provocant-li una virolla.

 

Al capdavant Vandoorne i Marciello seguien essent 2 segons més ràpids per volta que tothom, tot i no haver-se aturat a boxes encara. A falta de 9 voltes pel final Vandoorne,  Cecotto, Nasr i Evans feien la seva aturada a boxes, ficant els pneumàtics de pluja, ja que la pista no era prou seca.

 

Marciello aprofitava per fer la volta ràpida de la cursa i faria la seva aturada 2 voltes més tard, sortint per darrere de Vandoorne. L’únic que faltava per aturar-se era Quaiffe-Hobbs. El britànic faria la seva aturada a falta de 5 voltes. Això feia que els resultats un cop tothom s’havia aturat eren els següents: Vandoorne era el sòlid líder seguit de molt a prop per Marciello, tercer era Cecotto seguit per Nasr, Evans, Palmer, Markelov, Negrao, Abt i Quaiffe-Hobbs.

 

Marciello atrapava a Vandoorne retallant-li dos segons a falta de 4 voltes pel final gràcies al completar la millor volta de la cursa, d’aquesta manera la lluita per la victòria s’intensificava en cada revolt. Finalment a falta de 3 voltes el italià aconseguia superar al revolt 9 al belga que no podia reaccionar amb uns pneumàtics més desgastats.

 

Ara en el campionat, Joylon Palmer manté una gran distancia de 39 punts amb Felipe Nasr. 30 punts por darrera hi ha Vandoorne en el tercer lloc. Marciello puja al novè lloc gràcies a la seva victòria.

 

Resultats:

 

Pos. Car Driver   Team Gap Diff
1 5 Raffaele Marciello (R) ITA Racing Engineering 25 Laps
2 10 Stoffel Vandoorne (R) BEL ART Grand Prix + 2,000 + 2,000
3 23 Johnny Cecotto VEN Trident + 35,300 + 33,300
4 3 Felipe Nasr BRA Carlin + 39,800 + 4,500
5 1 Mitch Evans NZ RT Russian Time + 50,500 + 10,700
6 7 Joylon Palmer GBR Dams + 60,100 + 9,600
7 2 Artem Markelov (R) RUS RT Russian Time + 61,100 + 1,000
8 11 Daniel Abt GER Hilmer Motorsport + 61,700 + 0,600
9 17 André Negrao (R) BRA Arden International + 62,800 + 1,100
10 20 Daniël de Jong NED MP Motorsport + 65,400 + 2,600
11 14 Adrian Quaife-Hobbs GBR Rapax + 71,200 + 5,800
12 19 Tom Dillmann FRA EQ8 Caterham Racing + 76,600 + 5,400
13 4 Julián Leal COL Carlin + 77,000 + 0,400
14 21 Marco Sørensen (R) DAN MP Motorsport + 78,300 + 1,300
15 26 Arhur Pic (R) FRA Campos Racing + 78,500 + 0,200
16 9 Takuya Izawa (R) JAP ART Grand Prix + 79,100 + 0,600
17 27 Kimiya Sato (R) JAP Campos Racing + 81,700 + 2,600
18 15 Simon Trummer CHE Rapax + 82,700 + 1,000
19 12 Jon Lancaster GBR Hilmer Motorsport + 92,000 + 9,300
20 22 Sergio Canamasas ESP Trident + 93,900 + 1,900
21 8 Stéphane Richelmi MON Dams + 94,500 + 0,600
22 24 Nathanaël Berthon FRA Venezuela GP Lazarus + 110,000 + 15,500
DNF 18 Rio Haryanto IND EQ8 Caterham Racing + 4 Laps -
DNF 6 Stefano Coletti MON Racing Engineering + 14 Laps -
DNF 16 Rene Binder AUT Arden International + 20 Laps -
DNF 25 Conor Daly USA Venezuela GP Lazarus + 25 Laps -