Lotus passa un dels caps de setmana més exigents de l'any, des d'un punt de vista logístic i conductor.

2013-06-24 12:45

per: Gerard Rius Riu

La classificació de dissabte, va ser molt igualada, 16 conductors van ser en un segon plànol. L'equip txec Lotus, no es va perdre en aquesta competició. Excel · lent rendiment vi de conductor filipí Marlon Stockinger, que va anotar el primer resultat de la història top10, i immediatament va ser la sisena posició a la graella. El danès Marco Sørensen va iniciar la primera cursa de Moscou des del desè lloc.

 

Marlon i Marco van aconseguir evitar el contacte o col · lisió a la sortida, que no és fàcil en aquest circuit de Moscow Raceway. Tots dos van mantindre un bon ritme durant tota la cursa. Stockinger finalment creuà la línia de meta en vuitena posició. Va fer els primers punts d'aquest any també completà el podi novell. Sørensen va mantenir la seva posició inicial i va ser guardonat amb un punt pel desè lloc.

 

Marlon Stockinger i Marc Sørensen van acabar la cursa de dissabte sense puntuar, tot i que van fregar la zona de punts.

 

Marco Sørensen va fer molt bé en la qualificació de diumenge. Al final va marcar el segon millor temps, però uns pocs segons abans que superés a la línia de meta, a causa de l'accident de Nikolay Martsenko, hi va haver bandera vermella i Sørensen va caure a la dissetena posició. Marlon Stockinger va ser dinovè.

 

Al començament Marco va avançar diversos rivals, a l'entrada del primer revolt, es va veure obligat a sortir de la pista i va caure a les últimes posicions. Pel que fa a en Marlon, va treballar a poc a poc amb l'estrategia d'allargar la vida dels pneumàtics. Aquesta estratègia estava funcionant bé i el va pujar al segon lloc, també li va donar una línia neta i la capacitat de mantenir la diferència amb els seus rivals. La tàctica va donar els seus fruits i el filipí va entrar en la 13a posició amb 21 minuts per al final, just darrere d'un grup de cotxes que lluiten pel desè lloc. Stockinger acabar dotzè. Sørensen a la dissetena posició.

 

Els pilots poden relaxar-se una mica, el proper Gran Premi es durà a terme al 20 i 21 de juliol. L'anell de Red Bull serà l'amfitrió de les World Series by Renault. Fórmula Renault 3.5 començarà la seva segona meitat de la temporada a Àustria.


Declaracions:
 

Robert Vavrik, director de l'equip: ". Estic molt decebut perquè hem tingut molta mala sort una altra vegada avui potser ha sortit alguna cosa amb l'estratègia de Marlon, que va caure a últim lloc però va remuntar guanyant un munt de posicions. Ell va lluitar fins al final. No va ser fàcil i va acabar just fora dels punts. La bandera vermella de nou va arruïnar completament la classificació per a Marco. "

 

Marlon Stockinger:  "Des del meu punt de vista, la cursa no havia de ser bonica a causa de la qualificació que va sortir malament. L'equip ha fet una bona feina, l'estratègia ha funcionar i al final ens hem acostat als punts, que era el nostre objectiu".


Marc Sørensen: "A la qualificació vaig aconseguir segon millor temps, però 3 segons abans que jo creués la meta, ha sortir bandera vermella i el meu temps ha estat eliminat. Vaig començar a les últimes posicions de la graella però he anat remuntant, el primer revolt estava molt atapeït, he tractat de fer alguna per evitar xocar, cosa que no va funcionar i vaig haver d'anar fora de pista. Així que vaig tornar a caure de nou a la cua de la gaella. En el futur, hem de tenir més sort".