La GP3 ajusta els pneumàtics per el que resta de temporada

2013-05-30 20:05

La temporada 2013 GP3 Series va començar aquest mes a Barcelona i va introduir la segona generació dels GP3. Després de la primera cursa i després d'analitzar juntament amb el nostre soci Pirelli com es va desenvolupar el cap de setmana, s'ha decidit reajustar els compostos de pneumàtics per a les pròximes carreres. Aquesta decisió va ser presa per tal de treure a la llum les habilitats dels conductors i permetre que corren de forma més combativa, però al mateix temps mantenir-se en la línia de la filosofia de la categoria: a partir de desenvolupar joves conductors la sensibilitat a la gestió dels pneumàtics per a la pròxims passos en les següents categories.

per: David Viñals Vega

L'hivern passat, el programa de desenvolupament de Pirelli es va proposar com a objectiu definir diverses opcions per als pneumàtics GP3. A la llum dels resultats de Barcelona, es va posar de manifest que l'elecció de pneumàtics va ser una mica massa agressiva per a la lluita en les carreres. Gràcies a la tasca de desenvolupament que va tenir lloc durant l'hivern entre GP3 i Pirelli, l'ajust dels components d'una gamma més dura per a cada esdeveniment (inclosos els pneumàtics súper dur on s'anava a utilitzar un dur) era fàcil de posar al seu lloc i es veurà a partir del proper mes a València per a la segona cursa de la temporada.

El CEO de la GP3 Series Bruno Michel comentar: "Estem molt contents amb la forma en treballar Pirelli i de reaccionar davant qualsevol situació. L'GP3/13 és un nou cotxe - un cotxe que ha demostrat ser fiable i competitiu. Les carreres de GP3 sempre han mostrat els conductors que donen màxima atac mentre comencen a aprendre a manejar la degradació dels pneumàtics. Després de Barcelona, analitzem que havíem de afinar la nostra selecció del compost de la gamma més dura per mantenir aquest equilibri intacte. Pirelli s'han afanyat a adaptar-se a la situació en termes de producció també.

De Pirelli Racing director Mario Isola, va dir: "Després de les dues primeres carreres hem analitzat les dades i, juntament amb els organitzadors de la sèrie, hem decidit revisar algunes de les opcions inicials, que van resultar ser una mica massa enfocades cap al rendiment, tenint en compte alguns dels alts augments de forces que el nou cotxe GP3 està posant en els pneumàtics. a les proves de pre-temporada dels equips van tenir l'oportunitat de provar el nou cotxe en els nostres pneumàtics nous, però a causa de les temperatures en aquesta època de l'any, les condicions de la pista no eren completament representatiu i el potencial del conjunt cotxe-pneumàtics no van poder ser explotats. ara que hi ha quatre o cinc segons per volta més ràpid que l'any passat, i amb una bona quantitat de dades representatius de Barcelona, hem decidit fer un major ús dels compostos més durs de les GP3 perquè els conductors poden empènyer els seus cotxes més a prop fins al límit, però encara aprendre sobre la gestió dels pneumàtics ".