We don't miss anything!


James Hinchcliffe guanya a l'últim instant una cursa apassionant

2013-05-05 20:11

Emoció màxima a la quarta cursa de les IndyCar Series, James Hinchcliffe s'ha endut la seva segona victòria de la temporada, desprès de dos abandonaments consecutius. Oriol Servià ha estat quart gràcies a les banderes grogues i l'estratègia.

Escrit per: Òscar Daniel

A la sortida, Hunter-Reay ha mantingut la pole, mentre que  Tony Kanaan ha avançat Viso per la tercera posició, ja que el veneçolà ha sortit malament. Per darrere Will Power ha començat a remuntar, tocant-se amb Graham Rahal en un avançament. Només havien passat set voltes i hem tingut la primera groga, causada per l’aturada d’Ana Beatriz a la pista. Castroneves, Kanaan i Dixon han aprofitat per aturar-se a canviar rodes i posar benzina. A la volta quinze, Will Power ja havia pujat fins la 14ª posició, però quatre voltes desprès, quan rodava 11è, el seu cotxe s’ha incendiat i ha hagut d’abandonar, provocant un nou període de bandera groga. En aquest moment la majoria de pilots han entrat a boxes i Sebastien Bourdais s’ha situat líder, un cop hem tornat a veure la bandera verda s’han produït incidents que han provocat una nova bandera groga, Castroneves, Rahal i Carpenter s’han vist involucrats, però han pogut seguir sense perdre volta.

A la re-sortida, Helio Castroneves ha rebut un cop i ha fet una virolla, passant a la última posició. Al Team Penske han deicdit entrar a box i canviar d’estratègia. Sebastien Bourdais i Josef Newgarden han obert un gran forat amb Hunter-Reay, però a la volta 34 s’han aturat per canviar rodes i posar més benzina, el que ha deixat l’actual campió com a líder, però li ha durat poc més d’una corba, perquè Takuma Sato l’ha avançat i també ha obert forat amb Ryan Hunter-Reay. Per darrere, Tony Kanaan feia un tap, amb una estratègia diferent a la resta. Aquesta situació tampoc ha durat gaire, ja que a la volta 38 hem tingut una nova bandera groga per una peça de Graham Rahal sobre la pista, per un accident a la corba 2 que l’ha obligat a abandonar. Takuma Sato ha fet un pit stop que l’ha baixat fins a la dinovena posició, i Hunter-Reay ha tornat al liderat per davant del brasiler Kanaan, Dario Franchitti, Scott Dixon i Oriol Servià.

A la nova sortida hem vist una lluita impressionant entre Marco Andretti i Oriol Servià per la quarta posició, el català ha guanyat l’assalt, però un altre cop Helio Castroneves era copejat, en un incident múltiple en el que s’han vist implicats també JR Hildebrand,  Simon Pagenaud i Charlie Kimball, però tots quatre han pogut continuar en cursa, tot i que només Kimball s’ha sortit sense danys greus. Els altres tres han hagut d’entrar per reparar i, a més, han rebut una sanció per fer-ho amb el  pit lane tancat. La següent represa de cursa ha estat sens dubte la més emocionant, Marco Andretti ha avançat Oriol Servià a la recta, i no ha trigat gaire en col·locar-se primer, però Oriol Servià no s’ha quedat enrere i ha protagonitzat avançaments espectaculars sobre Hunter-Reay i Kanaan per situar-se segon, tot i que no era una posició real perquè poc desprès s’ha aturat al pit lane per canviar rodes, però s’ha vist beneficiat per la sisena bandera groga, provocada pel pilot local Tony Kanaan, que ha tingut problemes mecànics a la següent volta. Els pilots que encara s’havien de tornar a aturar han aprofitat per fer-ho, i a partir d’aquí la majoria tenia previst anar fins al final.

El nou període de bandera verda també ha durat poc, degut a un accident de Justin Wilson. JR Hildebrand liderava però en aquest moment ha fet el seu últim pit stop i ha caigut al fons de la classificació. Takuma Sato es posava líder un altre cop, seguit de James Hinchcliffe. Tots els líders rodaven amb el compost més tou, per tant els pneumàtics podien ser claus, ja que, a més, alguns pilots els portaven des de força voltes abans. El final de cursa ha estat realment impressionant, Newgarden s’ha situat segon i ha estat atacant a Takuma Sato, aquesta lluita l’han aprofitat Hinchcliffe, Andretti i Servià per apropar-se als líders, James Hinchcliffe ha aprofitat que encara tenia 3 push-to-pass per avançar a Newgarden, i tot seguit ho ha intentat amb Takuma Sato, que ha aguantat el liderat amb James Hinchcliffe fins a la última recta, on James Hinchcliffe ha utilitzat el seu últim PTP, però Sato s’ha defensat molt agressivament a la recta i ha arribat a la última corba amb l’interior agafat, però James Hinchliffe ha accelerat millor i s’ha fet amb la victòria a l’últim instant. Enganxats a ells, Newgarden, Andretti i  Servià s’han jugat la tercera posició al límit, el català s’havia guardat 2 PTP pel final i ha arribat cinquè a la última corba, però Newgarden s’ha colat lleugerament, cedint la quarta posició al català, que ha estat a punt d’avançar també a Marco Andretti per la tercera posició a la recta final, però finalment s’ha quedat a només 36 mil·lèsimes de fer-ho.

 

P Pilot Dif.
1 James Hinchcliffe -
2 Takuma Sato +0.3463
3 Marco Andretti +1.1376
4 Oriol Servià +1.1745
5 Josef Newgarden +1.6516
6 EJ Viso +2.8119
7 Dario Franchitti +3.5961
8 Simona de Silvestro +4.2772
9 Simon Pagenaud +7.6331
10 Charlie Kimball +9.0265
11 Ryan Hunter-Reay +9.5135
12 Alex Tagliani +10.4393
13 Helio Castroneves +11.1234
14 Sebastien Bourdais +13.6406
15 JR Hildebrand +13.7377
16 Tristan Vautier +14.3517
17 James Jakes +19.8585
18 Scott Dixon +29.4261
19 Sebastian Saavedra +54.7223
20 Justin Wilson +2L
21 Tony Kanaan +3L
22 Graham Rahal +4L
23 Ed Carpenter +4L
DF Will Power +58L
DF Ana Beatriz +69L

 

—————

Retorna