We don't miss anything!
Alonso guanya a Montmeló després de 7 anys
2013-05-12 15:45Fernando Alonso ha guanyat el Gran Premi d’Espanya al Circuit de Catalunya, després d’una bona estratègia i una bona gestió del pneumàtics, com Raikkonen que ha estat segon, fent una aturada a menys a box, i Massa ha tornat al podi, després de no pujar-hi des del gran premi del Japó del 2012.
A la sortida, Vettel es ficava amb paral·lel amb Hamilton i es ficava segon amb una clavada de frens del britànic, Alonso es ficava tercer en avançar a Hamilton i Raikkonen per l’exterior al revolt 3. En canvi, Button al darrere perd posicions tot i sortir tant endarrere. Bianchi s’aturava a box, i canviava l’aleró davanter.
A la volta 7, Raikkonen avança a Hamilton al revolt de la caixa, una volta següent ho feia Massa al mateix punt, i Webber era el primer en aturar-se a box. A la volta següent ho feien Sutil, Massa, Hulkenberg i Maldonado. Grosjean, trencava la suspensió al revolt 12, provocant el primer abandonament. Hamilton i Alonso també s’aturaven a box, seguint l’exemple de Massa. Webber amb els pneumàtics nous feia la volta ràpida, i immediatament, Rosberg, Vettel i Raikkonen s’aturaven a box, però en sortir-ne, Alonso aconseguia avançar a Vettel i dues voltes després amb el DRS en marxa, Alonso avançava a Rosberg a la recta, i a la mateixa volta, Vettel ho feia a la pujada de la moreneta i Massa pocs metres després també ho feia al revolt de la Caixa. Rosberg pedreria una altre posició, ja que Raikkonen dues voltes després també l’avançava a la recta principal amb el DRS.
Massa patia moltíssim el desgast del pneumàtics, i s’aturava a box, Alonso també ho feia a la volta següent, i Van der Garde perdia la volta del darrere esquerre, i tot i que l’holandès podia tornar a box, finalment es retirava.
Vettel amb l’aturada dels dos Ferraris es ficava primer, tenia sota pressió a Raikkonen, l’alemany decidia aturar-se a box ja que els ferraris venen molt ràpid des del darrere, Raikkonen també s’aturava a box, però seguia amb els pneumàtics tous. Els dos ferraris es ficaven al capdavant, i li treia 10 segons a Massa.
Kimi Raikkonen després de provar-ho moltíssimes vegades, ho intentava per tot arreu i finalment, aconseguia avançar a Vettel a final de recta. Mentrestant, Hulkenberg trencava l’aleró a la sortida de box impactant amb Vergne, Hulkenberg era sancionat amb un Stop and Go, i a sobre havia de tornar al box per canviar l’aleró.
Alonso i Massa s’aturaven a la mateixa volta, i els dos ficaven els mitjans. En tornar a la pista, Alonso avançava a Raikkonen a la recta, i Vergne es tornava a aturar a box, ja que el pneumàtic del darrere dretà, li explotava com si res.
Button que havia sortit malament, seguia remuntant, i avançava a Gutiérrez i pujava fins la setena posició.
Raikkonen s’aturava a box a la volta 45, un pit stop “lent” de 3.5, en que el finès ficava els pneumàtics durs, que li anirien fins al final.
Alonso ja li treia 20 segons a Massa, i 27 a Raikkonen, un Raikkonen que començava a retallar la distància amb Massa. Alonso feia la quarta aturada, i l’asturià sortia per davant fins i tot de Massa i mantenia la primera posició.
Massa s’aturava a la volta 55, i ficava sorprenentment els durs. Vettel també s’aturava a box i també sortia amb els durs. Això, feia que els dos pilots fossin els més ràpids del circuit després, i tots dos s’apropaven a Raikkonen a falta de 12 voltes pel final. Vergne finalment s’aturava a box, i es retirava.
Amb la cursa estabilitzada al davant, l’emoció es treslladava al darrere, per la lluita per la sisena posició entre Rosberg i Di Resta. Massa seguia essent el més ràpid del circuit, volta ràpida, rere volta ràpida. Pérez s’acostava a Button, però cap d’aquestes lluites ha donat resultat.
Classificació final:
Pos | Pilots | Equip | Diferència | Voltes | Box | Punts |
1 | Fernando Alonso | Scuderia Ferrari | 66 | 4 | 25 | |
2 | Kimi Raikkonen | Lotus F1 Team | + 9.3 segons | 66 | 3 | 18 |
3 | Felipe Massa | Scuderia Ferrari | + 26.0 segons | 66 | 4 | 15 |
4 | Sebastian Vettel | Infiniti Red Bull Racing | + 38.2 segons | 66 | 4 | 12 |
5 | Mark Webber | Infiniti Red Bull Racing | + 47.9 segons | 66 | 4 | 10 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas | + 68.0 segons | 66 | 3 | 8 |
7 | Paul Di Resta | Sahara Force India | + 68.9 segons | 66 | 4 | 6 |
8 | Jenson Button | Vodafone Mclaren Mercedes | + 79.5 segons | 66 | 3 | 4 |
9 | Sergio Pérez | Vodafone Mclaren Mercedes | + 81.7 segons | 66 | 4 | 2 |
10 | Daniel Ricciardo | Scuderia Toro Rosso | + 1 volta | 65 | 4 | 1 |
11 | Esteban Gutiérrez | Sauber F1 Team | + 1 volta | 65 | 4 | 0 |
12 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas | + 1 volta | 65 | 4 | 0 |
13 | Adrian Sutil | Sahara Force India | + 1 volta | 65 | 4 | 0 |
14 | Pastor Maldonado | Williams F1 Team | + 1 volta | 65 | 5 | 0 |
15 | Nico Hulkenberg | Sauber F1 Team | + 1 volta | 65 | 6 | 0 |
16 | Valteri Bottas | Williams F1 Team | + 1 volta | 65 | 3 | 0 |
17 | Charles Pic | Caterham F1 Team | + 1 volta | 65 | 3 | 0 |
18 | Jules Bianchi | Marussia F1 Team | + 1 volta | 65 | 4 | 0 |
19 | Max Chilton | Marussia F1 Team | + 2 voltes | 64 | 3 | 0 |
Jean Eric Vergne | Scuderia Toro Rosso | + 13 voltes | 55 | 5 | 0 | |
Giedo Van der Garde | Caterham F1 Team | + 44 voltes | 22 | 3 | 0 | |
Romain Grosjean | Lotus F1 Team | + 57 voltes | 9 | 1 | 0 |
—————