We don't miss anything!
Els Mercedes i Wickens sobresurten a la classificació de Norisring
2014-06-28 16:47
Robert Wickens sortirà demà des de la primera posició després d’una sessió de classificació dominada pels Mercedes. El seguiran Di Resta i Green. Els pilots més competitius sortiran des de darrere de la graella en un circuit que no els afavoreix gens ni mica.
Després d’una sessió sense incidents Robert Wickens ha aconseguit la pole per la cursa de demà al curt circuit urbà de Norisring. Els Mercedes han sorprès retallant tota la desigualtat de les anteriors curses i 5 dels 8 cotxes a la Q3 eren de la marca de l’estrella. Norisring sempre havia estat territori Mercedes i qui ho dubtés per aquesta temporada anava ben equivocat.
Després de la Q1 el millor temps el tenia Ekström i a una sola mil·lèsima el Mercedes de Robert Wickens. Només un sol Mercedes eliminat, el de Vitaly Petrov, en última posició. Sorprèn també el resultat d’Edoardo Mortara, qui no ha pogut fer un bon temps i sortirà des de la vintena posició.
Després d’un mal resultat de Miquel Molina a la Q1 s’esperava una millora per la Q2, però el cert és que el seu cotxe va francament malament i demà haurà de fer una bona cursa per sortir del pou d’un últim lloc a la Q2: sortirà des de la divuitena posició de la graella tot i haver marcat temps.
Miquel Molina no ha estat l’únic pilot destacat en ésser eliminat a la Q2. Tambay, Müller, Rockenfeller o Spengler, entre d’altres, també ho han estat. I qui fugia cap al capdavant era Marco Wittmann qui amb el sisè millor temps era el primer BMW d’una classificació liderada per Wickens i tres Mercedes més. La Q3 seria difícil pels tres mortals: Green, Wittmann i Ekström.
Daniel Juncadella, tot i haver estat primer als entrenaments lliures d’aquest matí amb el seu Mercedes, continua darrere la graella i sortirà des de la dissetena posició, just per davant de Miquel Molina. Al ser eliminat ha declarat: “Hem d’estar contents del que hem fet i com va el nostre cotxe. Estic decebut amb mi mateix perquè a la Q1 he trencat el frontal al tocar amb la paret i tot i que he intentat sortir-me’n a la Q2 el cotxe no tenia gens de balanç i m’ha estat impossible.”
Els equips han fet el que han pogut però per molt que ho han intentat els Mercedes han estat clarament superiors. Només Green ha aconseguit col·locar el seu Audi a la tercera posició. Wickens sortiria des de la primera plaça i per menys d’una dècima Paul Di Resta sortirà des de la segona. La setena i vuitena plaça seran ocupades per Ekström i Wittmann – que no ha estat gens ràpid - , respectivament.
Demà a les 13:30 veurem quines estratègies porten els equips amb bones posicions al campionat i si els Mercedes continuen sent superiors pel que fa al ritme de cursa.
Resultats:
Pos. | Car | Driver | Team | Car | Laps | Time | Gap | |
1 | 12 | Robert Wickens | CAN | FREE MAN'S WORLD Mercedes AMG | DTM Mercedes AMG C-Coupé | 11 | 47,883 | |
2 | 6 | Paul Di Resta | SCO | Mercedes AMG | DTM Mercedes AMG C-Coupé | 13 | 47,976 | + 0,093 |
3 | 21 | Jamie Green | GBR | Audi Sport Team Rosberg | Audi RS 5 DTM | 13 | 47,995 | + 0,112 |
4 | 25 | Pascal Wehrlein | DEU | gooix Mercedes AMG | DTM Mercedes AMG C-Coupé | 14 | 48,008 | + 0,125 |
5 | 11 | Gary Paffett | GBR | EURONICS Mercedes AMG | DTM Mercedes AMG C-Coupé | 12 | 48,033 | + 0,150 |
6 | 5 | Christian Vietoris | DEU | Original-Teile Mercedes AMG | DTM Mercedes AMG C-Coupé | 12 | 48,033 | + 0,150 |
7 | 7 | Mattias Ekström | SWE | Audi Sport Team Abt Sportsline | Audi RS 5 DTM | 12 | 48,079 | + 0,196 |
8 | 23 | Marco Wittmann | DEU | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 8 | 48,21 | + 0,327 |
9 | 16 | Adrien Tambay | FRA | Audi Sport Team Abt | Audi RS 5 DTM | 13 | 48,223 | + 0,340 |
10 | 22 | Nico Müller | CHE | Audi Sport Team Rosberg | Audi RS 5 DTM | 13 | 48,235 | + 0,352 |
11 | 24 | Maxime Martin | BEL | BMW Team RMG | BMW M4 DTM | 14 | 48,267 | + 0,384 |
12 | 1 | Mike Rockenfeller | DEU | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS 5 DTM | 14 | 48,292 | + 0,409 |
13 | 17 | Timo Glock | DEU | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 14 | 48,316 | + 0,433 |
14 | 4 | Joey Hand | USA | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 13 | 48,32 | + 0,437 |
15 | 3 | Augusto Farfus | BRA | BMW Team RBM | BMW M4 DTM | 13 | 48,329 | + 0,446 |
16 | 9 | Bruno Spengler | CAN | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 13 | 48,329 | + 0,446 |
17 | 19 | Daniel Juncadella | SPA | Petronas Mercedes AMG | DTM Mercedes AMG C-Coupé | 12 | 48,375 | + 0,492 |
18 | 8 | Miguel Molina | SPA | Audi Sport Team Abt Sportsline | Audi RS 5 DTM | 14 | 48,434 | + 0,551 |
19 | 10 | Martin Tomczyk | DEU | BMW Team Schnitzer | BMW M4 DTM | 16 | 48,417 | + 0,534 |
20 | 15 | Edoardo Mortara | ITA | Audi Sport Team Abt | Audi RS 5 DTM | 16 | 48,439 | + 0,556 |
21 | 2 | Timo Scheider | DEU | Audi Sport Team Phoenix | Audi RS 5 DTM | 15 | 48,48 | + 0,597 |
22 | 18 | António Félix da Costa | POR | BMW Team MTEK | BMW M4 DTM | 16 | 48,488 | + 0,605 |
23 | 20 | Vitaly Petrov | RUS | Mercedes AMG | DTM Mercedes AMG C-Coupé | 15 | 48,544 | + 0,661 |
—————