Els equips, proven els nous pneumàtics de darrere, de moment en procés de fabricació

2013-06-08 13:10

Les escuderies, van tenir el seu primer contacte, ahir, amb dos jocs d'uns pneumàtic mitjans, amb fase experimental, i amb una nova construcció posterior assignat a cada conductor, per les dues sessions d'entrenaments lliures de divendres.

per: Andreu Rius

Com de costum, també tenien dos compostos com els aquest cap de setmana a la seva disposició:    Els P Zero blancs,  intermedis i els vermells super tous  en l'especificació original de 2013.

La pluja a la primera sessió d'entrenaments lliures durant el matí, significava que els equips només van rodar uns 20 minuts en sec al final de l'hora i mitja. Fins llavors, els intermedis verds Cinturato i en menor mesura els blaus mulla Cinturato passaven a l'acció.

Més tard el Toro Rosso de Jean-Eric Vergne va ser el primer a provar els nous pneumàtics llisos.   De Force India, Paul di Resta va fer una volta ràpida amb els pneumàtics mitjans per establir el temps més ràpid abans d'una bandera groga va posar fi a la sessió.

La tarda és va mantenir fresca, però la pista estava molt més seca amb els cotxes anant 5 segons més ràpid que al matí.  El pilot de Ferrari Fernando Alonso va marcar el millor temps del cap de setmana fins al moment amb el pneumàtic super tou: 1m14.818s, mig segon més ràpid que el temps equivalent a l'any passat. El pilot més consistent de divendres va ser el de Lotus, Romain Grosjean, que va ser el tercer més ràpid en les dues sessions.

De Pirelli Motorsport, Paul Hembery va dir: "La pluja del matí va fer que els conductors realment no arribessin a avaluar la nova construcció de la part del darrere tal com voldrien fer-ho, però resposta inicial ha estat positiva. Estarem analitzant molts més dades sobre aquesta nova construcció en els propers dies abans d'arribar a una conclusió final, però no esperem que això sigui un canvi massiu. És només una petita modificació per garantir que cap dels delaminacions anteriors - que no afecta la seguretat - es repeteix, i que no afecta les característiques fonamentals, l'acompliment o la durabilitat del pneumàtic. Canadà és sempre un dels circuits més difícils per als pneumàtics, a causa de la disposició de la pista i també la forta frenada, que posa un munt de calor en les gomes. Les condicions d'ahir podrien ser representatives en que tindrem en cursa, amb al voltant de 17 graus de temperatura, i hem vist una bona durabilitat i el rendiment d'ambdós compostos fins ara - amb poc granulat malgrat les baixes temperatures. És difícil fer una predicció sobre el nombre de parades a boxes en aquest punt perquè la pista encara està molt verda i hi ha moltes variables aquí, però hem vist algunes carreres llargues amb el super tou, en la pràctica sense la significativa caiguda en rendiment, pel que fa aquesta, sens dubte sembla que serà el pneumàtic per qualificar en el demà ".

Pneumàtic més ràpid del dia:

Lliures 1:

Lliures 2:

1.Di Resta

 1m21.020s

 Mitjans Nous

1.Alonso

 1m14.818s

 Supertous Nous

2.Button

 1m21.108s

 Mitjans Nous

2.Hamilton

 1m14.830s

 Supertous Nous

3.Grosjean

 1m21.258s

 Mitjans Nous

3.Grosjean

 1m15.083s

 Supertous Nous

Estadístiques per pneumàtic al Divendres:

 

Mitjans

Supertous

Intermitjos

Pluja Extrema

kms conduits

 2,210

 1,426

985

152

Jocs de pnuemàtics utilitzats

 48

 28

22

 21

Màxim de voltes amb els pneumàtics

 29

 22

20

 8