El rei dels ovals, Ed Carpenter guanya el Firestone 600

2014-06-08 10:03

Ed Carpenter no ha tingut rival en el Texas Motor Speedway en la cursa de la Indycar. El americà ha guanyat una cursa on ha lluitat de tu a tu amb Will Power. Justament el company de Power a Penske, Juan Pablo Montoya, ha aconseguit l'últim esglaó del podi.  

Per: Arnau Viñals Vendrell

https://d2i8ejbvsgsqtt.cloudfront.net/gallery/texas/2014/20140607-cowens/med/16C_6400.jpg

Will Power conservava la primera posició al principi de cursa quan Marco Andretti (Andretti Autosport) era el primer en retirar-se degut a un problema mecànic. Deixant les primeres posicions per Power, Kanaan, Newgarden, Carpenter i Dixon. 

 

Amb la volta 40 els pit stops començaven, amb Kanaan i Newgarden com els primers en aturar-se a boxes. Deixant el top 5 de sortida de la següent manera: Power, Kanaan, Pagenaud, Carpenter i Dixon. 

 

La segones aturades aquest cop beneficiaven els valents que s'aturaven abans com Ed Carpenter o Scott Dixon, que juntament amb Simon Pagenaud pujaven fins a les primeres 3 posicions deixant en quart i cinquè lloc a Will Power i Tony Kanaan, que per culpa d'aturar-se tard, han perdut temps. 

 

Però a mitjans de cursa , el segon pace car apareixia en un accident entre Sebastien Bourdais i Justin Wilson. Amb aquesta situació de cursa, els nou primers ho aprofitaven per realitzar la  tercera aturada del dia. Un dels pit stops més impressionants ha estat el que va realitzar Kanaan (Target Chip Ganassi Racing) canviant el seu volant durant el canvi de rodes, fet que el condemnava a baixar fins el novè lloc. 

 

Mentrestant, Power obtenia el liderat de nou, seguit per Carpenter, Montoya, Dixon i Newgarden en el top5. 

 

Amb la bandera verda, Ryan Hunter-Reay, guanyador de les 500 milles d'Indianapolis, patia problemes de motor en els boxes, abandonant la cursa  finalment. 

 

Dixon (Target Chip Ganassi) era dels primers en aturar-se a boxes al voltant de la volta 169 per realitzar la quarta aturada a box. Tot seguit la resta de competidors farien la mateixa tasca.  

 

Aquesta aturada ja ens feia veure que els qui es disputarien la victòria serien Power i Carpenter, que s'havien agafat molta distància amb Simon Pagenaud, tercer classificat, Kanaan i Dixon. 

 

Prop de 41 voltes pel final els darrers canvis de pneumàtics i introducció de combustible s'iniciaven. Uns pit stops on Power s'excedia de velocitat en el pit lane i era obligat a completar un Drive Thought penalty, perdent les opcions de guanyar la cursa, baixant fins el sisè lloc. Amb aquest afer Carpenter (Ed Carpenter Racing) liderava  la cursa a falta de 20 voltes pel final amb un bon coixí de 10 segons de marge.  

 

La  distància de Carpenter era cada vegada més gran a mesura que passeven les voltes. Fins arribar als 16 segons de marge amb Montoya i Kanaan que completaven les posicions de podi però una bandera groga a falta de 7 voltes pel final deixava la cursa oberta de nou. El retirat era Takuma Sato (A. J. Foty) que havia aturat el seu cotxe al mig de la pista en trencar el seu motor Honda. 

 

Finalment, Ed Carpenters'endu el Firestone 600 al circuit de Texas Motor Speedway. Power ha aconseguit finalitzar segon in extremis al avançar en els últims instants a Juan Pablo Montoya, qui torna al podi de la Indycar, després de molt de temps. 

 

Resultats:

 

Pos.

Car

Driver

 

Team

Time

1

20

Ed Carpenter

USA

Ed Carpenter Racing

248 Laps

2

12

Will Power

AUS

Team Penske

+ 0 Laps

3

2

Juan Pablo Montoya

COL

Team Penske

+ 0 Laps

4

77

Simon Pagenaud

FRA

Schmidt Peterson Motorsports

+ 0 Laps

5

9

Scott Dixon

AUS

Target Chip Ganassi Racing

+ 0 Laps

6

10

Tony Kanaan

BRA

Target Chip Ganassi Racing

+ 0 Laps

7

7

Mikhail Aleshin

RUS

Schmidt Peterson Motorsports

+ 1 Lap

8

3

Helio Castroneves

BRA

Team Penske

+ 1 Lap

9

8

Ryan Briscoe

AUS

NTT Data Chip Ganassi Racing

+ 1 Lap

10

83

Charlie Kimball

USA

Novo Nordisk Chip Ganassi Racing

+ 1 Lap

11

67

Josef Newgarden

USA

Sarah Fisher Hartman Racing

+ 1 Lap

12

15

Graham Rahal

USA

Rahal Letterman Lanigan Racing

+ 2 Laps

13

34

Carlos Muñoz

COL

Andretti Autosport - HVM Racing

+ 3 Laps

14

27

James Hinchcliffe

CAN

Andretti Autosport

+ 4 Laps

15

98

Jack Hawksworth

GBR

BHA / BBM with Curb-Agajanian

+ 4 Laps

16

18

Carlos Huertas

COL

Dale Coyne Racing

+ 4 Laps

17

17

Sebastien Saavedra

COL

KV AFS Racing

+ 4 Laps

DNF

14

Takuma Sato

JAP

A.J. Foyt Enterprises

+ 12 Laps

DNF

28

Ryan Hunter-Reay

USA

Andretti Autosport

+ 112 Laps

DNF

11

Sebastien Bourdais

FRA

KVSH Racing

+ 130 Laps

DNF

19

Justin Wilson

GBR

Dale Coyne Racing

+ 130 Laps

DNF

25

Marco Andretti

USA

Andretti Autosport

+ 245 Laps