El DTM negocia una aliança amb USA en cooperació amb GRAND-AM i IMSA

2013-03-28 12:39

Explorant una oportunitat que, a més, podria canviar la cara, i el futur, de les carreres de carretera, GRAND-AM Road Racing i l'International Motor Sports Association (IMSA) ha anunciat avui un acord de llicència i col·laboració amb la Internationale Tourenwagen-Rennen (ITR eV), que administra DTM racing.

per: Ramon Minguell Ribas

La meta col·lectiva és una versió nord-americana del DTM. Els representants de les tres organitzacions es van reunir per l'anunci durant una conferència de premsa al Saló InterContinental New York Times Square Hotel Gotham, un esdeveniment destacat per GRAND-AM qual fundador és Jim France i el president de ITR Hans Werner Aufrecht va fer la signatura de l'acord.

 

 

La primera nova sèrie començaria l'any 2015. United Sportscar Racing va ser anunciat març 14 com el nom de la nova sèrie resultant de la fusió de GRAND-AM i l'American Le Mans Series presentat per Tequila Patrón. IMSA serà l'ens fiscalitzador per al United Sportscar Racing, que també va ser anunciat el 14 de març.
"Arribar a aquest acord se suma a l'impuls que estem experimentant en aquest moment", va dir el president de Grand-Am i CEO Ed Bennett.
 
"Els propers passos en aquest procés implicarà noves converses amb diversos fabricants d'automòbils, el compromís amb aquest concepte és essencial perquè un DTM nord-americà pugui fer-se realitat".
 
En cas que es fes, la versió nord-americana del DTM s'uniria a l'actual seu a Europa i Japó DTM platforms basades en Super GT. DTM és administrat per ITR eV, Super GT per GT Association (GTA). ITR eV i Super GT va acordar l'octubre passat una cooperació a partir de 2014.
 
"Els nous reglaments tècnics i les associacions formades representen - per primera vegada en la història de l'esport - una plataforma mundial per als fabricants implicats", va dir Hans Werner Aufrecht ", una plataforma que ofereix l'oportunitat de córrer - en el mateix tècnic base i amb els millors promotors mundials com la garantia d'una plataforma competitiva i atractiva - en els principals mercats d'Amèrica del Nord, Europa i Àsia.
 
"A més dels sis fabricants alemanys i japonesos - Audi, BMW, Mercedes-Benz, Honda, Nissan i Toyota - que ja estan involucrats, la nova cooperació, òbviament, també ofereix un camp nou i extraordinari a l'activitat per als fabricants nord-americans de primera qualitat com ara Cadillac, Lincoln o Dodge SRT en el marc dels programes dels esports de motor en el futur.
 
Va dir el president de la GTA Massaki Bandoh: "La nova associació entre les parts augmentarà encara més el valor de la DTM, GRAND-AM, IMSA GT i SUPER. Aquesta seria l'obertura de les portes per a la globalització de les carreres de cotxes GT / Turismes. Hem d'aprofitar aquesta oportunitat per cooperar amb els altres. "
 
Els fabricants europeus d'automòbils van respondre amb optimisme a la notícia de l'acord, reconeixent la importància del mercat dels EUA per als seus negocis i el vincle directe amb el DTM i els consumidors.
 
"Això ofereix l'oportunitat d'utilitzar el Audi RS 5 DTM en una sèrie de carreres premium no només a Europa sinó també a Àsia i Amèrica del Nord també, en el futur", va dir Wolfgang Dürheimer. "Per Audi com una empresa que opera globalment , aquest desenvolupament representa una opció emocionant i interessant. "
 
Jens Marquardt, director de BMW Motorsport, va dir que la seva organització "acull amb satisfacció la cooperació prevista entre DTM i GRAND-AM/IMSA. Això representa un altre pas important en el camí cap a la internacionalització de la DTM. Nosaltres, com BMW som molt de ment oberta, pel que fa a aquests plans. el mercat nord-americà representa l'àrea de major mercat per a BMW en general - i l'àrea de major mercat de vehicles BMW M, també. BMW té una gran tradició de curses de motor en els EUA . i per tant, estem realment contents amb la possibilitat de veure també els vehicles de carreres DTM als EUA, en el futur ".
 
"Per Mercedes-Benz, els EUA representa la major àrea de mercat a tot el món", va dir Toto Wolff, cap de Mercedes-Benz Motorsport. "Estem particularment encantats amb l'acord de cooperació a llarg termini entre el DTM i GRAND-AM/IMSA. Gràcies a les bases tècniques acordades, se li oferirà l'oportunitat d'utilitzar els nostres cotxes DTM també per demostrar la competitivitat de la nostra marca a les pistes dels Estats Units ".
 
La llegenda del món del motor Hans Stuck, ara president de Consell d'Administració de Alemanya, Deutscher Motor Sport Bund (DMSB), considera que l'actual entorn competitiu DTM és una plantilla per a l'èxit. "Si vostè vol tenir carreres de motor-esdeveniments en les nacions d'automòbils com Alemanya o els EUA, la seva xarxa ha d'estar relacionada amb els cotxes que tenen el que es necessita per fascinar les masses", va dir Stuck. "Els reglaments tècnics del DTM que van ser desenvolupats per DMSB en estreta col·laboració amb els fabricants d'automòbils involucrats. Audi, BMW i Mercedes-Benz - combinar aquesta pauta amb un nivell de seguretat molt alt que també representa un punt de referència internacional. Estem encantats que aquestes normes s'utilitzin no només a Europa, en el futur, sinó també al Japó i els EUA "