Wittmann domina els llliures del DTM a Brands Hatch

2013-05-18 11:45

Marco Wittmann (BMW) ha dominat la sessió de lliures del DTM disputada a Brands Hatch, on el campió del 2012 Bruno Spengler (BMW) ha estat quart, el català Molina (Audi) cinquè.

per: Arnau Viñals Vendrell

A l’iniciï de la sessió amb unes condicions ambientals fredes i amb una pista també freda, els pilots començaven  a realitzar les primeres voltes ràpides, amb els Audi’s i els BMW dominant la taula de temps, a més a més els pilot aprofitaven per realitzar assajos de pit stop. Els BMW ficaven a 5 dels seus 8 pilots a les primeres posicions.

Entre el primer i l’últim classificat només hi havia poc més d’un segon de diferència, el que vol dir que la lluita per la “pole” serà molt renyida, amb unes distàncies mínimes.

Després de 15 minuts, la majoria de pilots s’aturaven a box, per canviar de pneumàtics i/o ajustar reglatges.

El circuit anglès de Brands Hatch al ser molt curt i ràpid, fa que la majoria de pilots aprofitin al màxim els pianos, això a provocat alguna sortida de pista, sobretot al revolt 5. Per a que es facin una idea, el líder dels lliures en aquell moment, Marco Wittmann només havia tardat 41 segons en realitzar la volta ràpida. Un Wittmann de BMW que dominaria la sessió fins que el seu company de BMW Martin Tomzcyk es fiques a la primera posició a falta de 45 minuts pel final de la sessió.

Mentrestant als boxes, Mattias Ekström (Audi), seguia tancat a box, ja que el seu equip estava realitzant canvis en els seus reglatges. La majoria de pilots aprofitaven per aturar-se a box per segona vegada. I amb els pneumàtics nous, Timo Scheider (Audi) trencava la dinàmica dels BMW i es ficava primer, tothom millorava els seus temps. Però Wittmann tornava al cap davant quan només restaven 20 minuts de sessió.

A falta de 5 minuts Mike Rockenfeller (Audi) es ficava primer per només 77 dècimes, a la següent volta, Rockenfeller millorava el seu temps i ampliava la distància a 1 dècima, però Wittmann tornava a la primera posició amb una distància de 94 mil·lèsimes, acabant primer en els lliures d’avui. Seguit de Rockenfeller, Scheider i el campió Spengler (BMW)

Pel que fa als catalans Miquel Molina acabava cinquè, Juncadella quinzè, i el castellonès Roberto Mehri setzè.