Dixon fa un cop d’efecte en el campionat

2013-10-06 00:02

Dixon fa que la lluita pel campionat de l’indycar estigui més oberta que mai amb la victòria avui a la cursa 1 de Houston, Texas, Estats Units d’Amèrica. Castroneves ha patit una cursa amb molts problemes i la representació catalana, amb Servià a la pista, no ha brillat per problemes de canvi.

Per: Arnau Viñals Vendrell

La sortida aquest cop ha estat amb els cotxes aturats, i sen han fet dos intents ja que a la primera Kimball (Novo Nordisk Chip Ganassi Racing) es quedava aturat. A la segona però ja s’ha iniciat la cursa però Hinchcliffe (Andretti Autosport) es quedava aturat a la graella i Carpenter (Ed Carpenter Racing) impactava amb ell provocant el primer pace car de la cursa. Al davant, cursa liderada per Sato (A.J. Foty Enterprises) que sortia des de la pole, seguit de WIll Power (Team Penske) i Scott Dixon (Target Chip Ganassi Racing), Castroneves (Team Penske) era dinovè.

Amb el pace car a la pista encara a la volta 8, Takuma Sato entrava a boxes per primer cop i Oriol Servià (Panther Racing) romania a la setzena posició. Dues voltes després el pace car marxava de la pista i Power i Dixon ho aprofitaven per escapar-se de la resta, les lluites per les posicions intermèdies eren molt interessants i Castroneves aprofitava per aturar-se a la volta 15.

A la volta 21 Tony Kannan (KV Racing Technology), guanyador de la Indy 500 aquest any patia una virolla i era doblat. Només dues voltes després Castroneves es tornava a aturar a boxes i el campionat es tornava a obrir, el de Penske patia problemes al canvi i al seu equip intentaven solucionar-los, tardant 8 voltes de cursa. Mentrestant a la pista Simona de Silversto (KV Racing Technology) avançava a Pageneaud (Shmidt Hamilton HP Motorsports) i es col·locava en llocs de podi. Tot i això al davant no tot eren flors i violes, Dixon tenia problemes per seguir a Power tot i tenir més ritme, el problema, els cotxes doblats.

D’altre banda el català, Oriol Servià efectuava la seva primera aturada a boxes a la volta 33 i tres voltes després DIxon i Da Silversto ho feien també tot seguit de Power a la següent volta, per tal de mantenir el liderat de la cursa, cosa que no aconseguia i Dixon es col·locava líder de la cursa i s’hagués escapat del australià si no fos que el seu company d’equip patia una virolla al bell mig de la pista apareixent per segona vegada a la cursa el pace car, que beneficiava a Servià que pujava fins l’onzena posició.

Al reinici, Pagenaud perdia la tercera posició i era avançat per Filippi (Barracuda Racing), Bourdais (Dragon Racing) i De Silvestro, això el feia baixar fins la sisena posició. Però al cap d’unes quantes voltes Pagenaud aconseguia recuperar posició amb De Silvestro. També hi havia lluita per la desena posició entre Servià  i Wilson, el de Dale Coyne Racing s’aturava a la volta 57 i ja no s’aturaria més per tal d’aconseguir entrar al top 10, una cosa semblant faria Hunter-Reay (Andretti Autosport) per provar d’avançar a Pagenaud però el campió abandonaria la cursa.

Servià mentrestant no s’aturava a box però a la volta 65 el català, malauradament es quedava aturat al mig de la pista, per problemes a la caixa de canvis, provocant el abandonament immediat del pilot català de Panther després d’una gran cursa estratègica i de cos a cos que havia mantingut. Això provocava el tercer Pace car del dia i un moviment al carril de boxes bastant fascinant. En aquells moments, Power era líder seguit de Filippi i Dixon.

I com abans al reinici, Pagenaud perdia posicions i era avançat per Wilson i Conway (Dale Cyne Racing), però de seguida tornaria a aparèixer el pace car per quarta vegada a la cursa, després de que el poleman Takuma Sato impactés contra les proteccions per culpa de un pilot que no li deixava espai, això ho aprofitava Power per fer la última aturada i el seu company d’equip tocava a Conway just el revolt abans on hi havia Sato, tot i això tots dos pilots podien tornar a pista.

 A falta de 13 voltes es tronava a reiniciar per quarta vegada la cursa, Castroneves es tornava a sortir a pista, però retornava a aquesta tot i haver provocat el cinquè pace car del dia, deixant la cursa a 10 voltes, o sigui deixant només 10 voltes per la remuntada que intentava fer Power tot i que Conway feia entrar el sisè i últim pace car a només 3 voltes pel final.

Finalment victòria per Dixon, seguit de De SIlvestro, Wilson, Pagenaud, Newgarden, Jakes, Rahal, Bourdais, Viso i Filippi tanca el top 10.

Per acabar, els pilots han patit molt físicament en aquest circuit per culpa del bots, i l’alta temperatura al ambient un exemple és sense anar més lluny, Oriol Servià que al retirar-se mostrava a la televisió americana NBC les seves mans amb unes llagues molt grans.