We don't miss anything!


Leimer estrena el 2013 amb victòria

2013-03-23 03:43

Fabio Leimer ha guanyat la primera cursa de la GP2 aquest 2013, després de lluitar amb Stefano Colleti, autor de la pole, fins a l'últim instant. James Calado ha sigut segon, després de avançar ell també a Colleti i fent igual que Leimer una cursa conservant els pneumàtics. 

per: Arnau Viñals Vendrell

 

A la sortida, Stefano Colleti ha mantingut els atacs de Leimer, i un James Calado molt agressiu ha provocat la sortida de pista de Felipe Nasr fent així que Evans l'avancés i es col·loqués tercer. Bona sortida de Sergi Canamasas pujant de la 12 a la 8ena posició. Ericsson  es retirava en impactar amb un altre pilot, en que el seu cotxe va sortir volant.

Poc després, Evans era avançat per Calado i Nasr. A la mateixa volta, Canamasas es sortia de pista en intentar fer un avançament, i perdia moltes posicions, baixant així de la vuitena a la catorzena. Rio Haryanto avançava als dos Manor quan aquest dos amb Daniel de Jong i Adrian Quaife-Hobbs impactaven, provocant així una virolla del anglès.

Al capdavant mentrestant, Colleti i Leimer tenien una lluita aferrissada, però el cap de cursa s'aturava a box a la volta 7. A tot això, en el mateix box, Kevin Ceccon es quedava aturat a vell mig del pit lane, i Berthon avançava a Julián Leal. Leimer que seguia primer, aprofitava per obrir marge, marcant voltes ràpides seguidament.

Tom Dillman (RUSSIAN TIME), tenia problemes per canviar la roda del darrere dreta. Dues voltes després, Nasr s'aturava a box i l'alemany Daniel Abt es quedava aturat en una de les escapatòries del últim sector. Mentrestant, els pneumàtics de Leimer s'anaven destrossant, i això ha provocat la immediata aturada a box del de Racing engineering, James Calado també s'aturava a box.  En sortir de box, Leimer veia com Colleti passava per davant d'ell, retornant així a la primera posició de la cursa. Bird realitzava un Drive Throught, per avançar amb banderes grogues. Poc després Cecotto també en realitzava un.

Pel que fa al pilot català, Sergi Canamasas, que s'havia aturat a les primeres voltes a box, per tal de superar el tràfic que tenia davant d'ell, però després d'això, al cap d'unes voltes, Sam Bird el fa fora de pista en avançar-lo, res greu pel català, que pot tornar a pista perfectament, però això si, havent perdut temps a les escapatòries.

Leimer s'apropava a Colleti a falta de 16 voltes per al final de la cursa, ja que el monegasc, es va trobar a Pal Varaugh (Hilmer Motorsport) que encara no s'havia aturar a box, i això, li provocà perdre temps, i veure com Leimer s'apropava i s'enganxava a la seva estela.

A falta d'onze voltes pel final, Nathael Berthon (Trident Racing), es retirava, ja que el seu cotxe simplement, se'l hi ha quedat aturat al mig de la pista. I s'aturava Jolyon Palmer, que era l'únic pilot que faltava per aturar-se a box. Leimer mentrestant no podia avançar a Colleti de cap manera possible.

Al mig de la classificació, Richelmi avançava Evans, però aquest recuperà la posició, i darrere d'ells, Sam Bird ho aprofitava per avançar a tots dos pilots.

La lluita entre el monegasc, Colleti, i el suís Leimer es feia massa llarga, i Calado s'apropava molt perillosament a aquest parell de pilots. Finalment però, Fabio Leimer aconsegueix avançar a Stefano Colleti en una maniobra molt intel·ligent. Calado també intentava avançar a Colleti, cosa que finalment aconsegueix, però el d'ART, va realitzar dues clavades de frenada, ja que va ser molt agressiu amb l'avançament al de Rapax.

Leimer creuava així doncs la meta del circuit de Sepang en primera posició seguit de James Caldo i Stefano Colleti.

Destacar la setena posició de Sam Bird que ha hagut de realitzar una penalització, i ha fet una estratègia diferent a la de tots, col·locant els pneumàtics durs per a l'última tanda de la cursa. Per tant demà, se la jugarà amb els tous, tot i que el anglès de Russian Time sortirà des de la segona posició..

—————

Retorna