We don't miss anything!
Bird arrasa a la cursa 1 de la GP2 a Bèlgica
2013-08-24 16:36Sam Bird ha guanyat la primera cursa de la GP2 Series al circuit d'Spa-Francorchamps a Bèlgica després de sortir des de la primera posició i ser el més ràpid de la cursa de principi a fi. Ara el britànic s'acosta molt a la lluita pel campionat.
La sortida molt dificultosa, ja que la pista estava molla i els pilots anaven amb pneumàtics de sec però Bird (Russian Time) conservava la seva posició seguit de Calado (ART Grand Prix), Leimer (Racing Engineering), Rossi (EQ8 Caterham Racing) i Palmer (Carlin). Un Palmer que de seguida iniciava una lluita amb Marcus Ericsson (DAMS) que havia sortit malament, però el suec s’adormia i Felipe Nasr (Carlin) aprofitava un interior per avançar-lo a la volta 3. A la volta següent ha aparegut el cotxe de seguretat ja que Daniel De Jong (MP Motorsport) havia impactat el seu cotxe contra les proteccions al famós revolt d’Eau Rouge. El cotxe de seguretat ha estat dues voltes a pista i en marxar, els incidents han continuat, els dos carlins han impactat al primer revolt, provocant l’abandonament del segon classificat en el campionat, Felipe Nasr. Això ho ha aprofitat Leimer, el tercer en el campionat que ha avançat a Calado que s’ha aturat a la volta següent i ha perdut molt de temps al boxes. Ericsson sense els Carlins al davant atrapava a Rossi i avançar-lo.
El cap de cursa Sam Bird marcava la volta ràpida cada que feia i la lluita per la segona posició passava per boxes, amb una bona estratègia d’Ericsson, el Suec sortia per davant de Leimer en la seva aturada.
A meitat de cursa, Rossi s’aturava a boxes i sortia per davant d’Ericsson però de seguida el de Dams avançava l’americà; mentrestant Bird seguia essent el més ràpid de la pista. Un fet semblant ha passat quan Coletti (RAPAX) s’ha aturat a box i Calado l’ha avançat també però quan Clos (MP Motorsport) ho ha provat Coletti s’havia tancat molt i el català trencava el aleró davanter i voltes després el sancionaven amb un drive Trought la volta següent, Bird s’aturava a box, sense cap mena de problemes.
El focus d’atenció tornava a la lluita per la segona posició entre Ericsson i Rossi, on el americà durant les últimes voltes estava pressionant moltíssim al suec de Dams. Tot i que a falta de 5 voltes pel final amb la bandera groga provocada per Sergio Canamasas (EQ8 Caterham Racing) que es retirava al segon sector per culpa d’uns problemes amb els frens, la lluita pel segon lloc desapareixia.
Finalment victòria per Sam Bird i volta ràpida per el seu company d’equip, Tom Dillmann que ha acabat cinquè. Segon ha estat Ericsson, tercer Rossi seguit de Leimer. Sisè ha estat Leal, seguit de Richelmi, Calado (sortirà des de la posició preferent demà), Frijns i Quaiffe-Hobbs que tanca la zona de punts.
—————