Barrabeig un nom lligat al món del motor

2013-01-26 15:24

La passió pel món del motor prové de l'any 1925 quan Joan Barrabeig Veciana, va obrir un petit taller de mecànica a la ciutat de Valls (Tarragona). L'any 1962 va fabricar un kart que les seves peces i components (excepte el motor), estaven fetes totes a mà i com a exemple de la seva tecnologia, per aquells anys, aquest kart tenia només un pedal que realitzava les funcions d'embragatge, accelerador i fre, amb tres velocitats cap endavant i tres enrere, amb caixa de canvis (sense pinyons dentats), diferencial, transmissions, suspensions independents en la part davantera i pont posterior, etc. Tota una obra d'enginyeria. El 1969 el seu fill Joan Barrabeig va construir un kart amb motor vespa per córrer les curses que s'organitzaven per la zona i vist el ràpid que eren van haver de fabricar 7 més, però mai de manera professional, era pura diversió en el seu temps lliure. Des de llavors generació rere generació
han seguit aquesta passió per la mecànica i el món del motor. Gerard amb 9 anys va començar a competir al campionat de Catalunya i en aquell primer any ja va quedar sots-campió de la categoria Aleví i sots-campió en la copa campions. A partir d'aquí en tots els anys en kàrting no va parar d'aconseguir èxits com són 2 Campionats i 2 sots-campionats d'Espanya, 2 campionats i 2 sots-campionats de Catalunya, 1 Copa Campions, Campió del món Àsia-Pacific, etc...

 

El 2011 va ser escollit pel Circuit de Catalunya per formar part del programa "joves pilot". Amb el seu suport econòmic va poder començar la nova etapa al món dels formula en el campionat de la Formula Abarth. Va disputar un programa doble de competició amb el campionat Formula Abarth Italiana on va ser 4art. I  Formula Abarth Europea on va ser 5é. A més va ser el campió classificació rookies de Formula Abarth el que li va permetre el final del 2011 disputar un  stage a la Ferrari Driver Academy amb un Dallara F3, on va ser escollit com a millor pilot.

L'any passat Gerard tenia moltes ofertes damunt la taula. La primera seguir a la formula Abarth i anar per lluitar pel títol. Les altres opcions eren ofertes per disputar la Formula 3 italiana o la F3 Open. El problema però, sempre el mateix, el pressupost. No va tenir pretemporada ja que va estar negociant i buscant patrocinadors fins al últim moment. Fins a meitat del mes de Març no es va firmar amb Ghinzani per disputar la F3 italiana com a company d'equip de Robert Visoiu. Barrabeig va debutar a la F3 Italiana a Xest amb un podi i quedant tot el cap de setmana per davant de Visoiu, tot i no haver fet pretemporada. Tot i el bon inici de campionat, Barrabeig i l'equip tenien desavinences en la manera de treballar. La segona prova va ser a Hungaroring amb no massa sort en aquesta prova. Va ser desprès de tornar d'Hongria quan juntament amb el Circuit de Catalunya es va decidir canviar al campionat de F3 Open, pilotant per l'equip Corbetta on ja havien coincidit en els Winter test. Barrabeig va debutar a Spa amb un  F308. Recordem que en la F3 Open competeixen els nous F312 conjuntament amb els antics F308. Els F308 tenen una classificació a banda anomenada Copa, on Gerard ha aconseguit 1 victòria, 7 podis i 2 poles en el 2012. Al final del campionat tot i no participar en les 2 primeres curses del campionat, a lluitat pel podi fins la ultima cursa a Montmeló, on malauradament va aparèixer la pluja i un pilot va fer un aquaplaning emportant-se per endavant al Gerard. Tot i això va poder tornar a pista i va acabar al podi. Quarta posició final a la classificació Copa en el campionat 2012.

Aquest 2013 la intenció és lluitar pel campionat amb el F312, però falten diners per poder competir. Gerard torna a tenir varies ofertes però li manquen patrocinadors per poder arribar al pressupost necessari. Es per això que a banda de continuar cercant sponsor, també hem engegat una campanya de donació popular a través de la plataforma https://www.projeggt.com/project/gerardbarrabeig/summary/ . On si fas la teva donació obtens recompenses exclusives.

 

COMUNICAT DE PREMSA