Alonso apreta fins al final per guanyar a casa

2013-05-15 12:27

El bicampió mundial Fernando Alonso va guanyar el seu Gran Premi de casa amb una estratègia de 4 aturades, per davant del pilot de Lotus Kimi Raikkonen amb 3 aturades a boxes. Alonso va aconseguir la seva 32ª victòria, segona en un GP d’Espanya, mentre que el seu company a Ferrari, Felipe Massa, va aconseguir el primer podi de l’any després d’haver començat a la 9ª posició de la graella de sortida havent estat penalitzat el dia anterior.

 

Traduït per: Ramon López Garrido

 

 

Alonso ha aconseguit un nou rècord en convertir-se en el primer pilot en guanyar el GP d’Espanya sortint des d’una posició tan enrederida com la cinquena, demostrant així com l’estratègia de pneumàtics pot ser utilitzada per guanyar posicions a pista. Raikkonen, que va utilitzar una estratègia completament diferent a la d’Alonso en realitzar una parada menys, va acabar només 10 segons darrere el guanyador. Raikkonen va ser l’únic pilot en completar tres stints amb el pneumàtic mig i un stint final amb el pneumàtic dur.

 

En conseqüència, ara el campionat queda considerablement més ajustat, estant els tres primers en una diferència de 17 punts.

 

 Tots els pilots van començar amb el pneumàtic mig excepte els Marussia i el Caterham de Charles Pic, que van triar començar amb el dur. Ferrari va fer parar aviat a Alonso, la qual cosa li va permetre superar al Red Bull de Sebastian Vettel i a partir de llavors l’espanyol va poder plantejar una estratègia perfecta per tal de no perdre la posició a pista.

 

El director de Pirelli motorsport, Paul Hembery, va dir: “L’estratègia va ser una altra vegada la clau del GP d’Espanya, que un cop més va ser molt exigent amb els pneumàtics a causa de les especials característiques del circuit. És per això que vam veure alts nivells de degradació que no haurien de tornar a aparèixer en el que queda d’any. El nostre objectiu és tenir entre dues i tres parades per cursa, per tant està clar que quatre són massa; de fet, és un fet que només ha ocorregut una vegada anteriorment, a Turquia al nostre primer any a la categoria. Realitzarem alguns canvis d’aquí a Silverstone per asegurar-nos de mantenir el nostre objectiu i solucionar qualsevol problema ràpidament. L’enhorabona a Fernando Alonso i a Ferrari per fer funcionar l’estratègia des del principi del cap de setmana, utilitzant els pneumàtics de manera intel·ligent durant la sessió de qualificació i després culminant la feina realitzant bons avançaments a pista.”

 

Comunicat de premsa de Pirelli.