We don't miss anything!
El rei dels ovals, Ed Carpenter guanya el Firestone 600
2014-06-08 10:03Ed Carpenter no ha tingut rival en el Texas Motor Speedway en la cursa de la Indycar. El americà ha guanyat una cursa on ha lluitat de tu a tu amb Will Power. Justament el company de Power a Penske, Juan Pablo Montoya, ha aconseguit l'últim esglaó del podi.
Will Power conservava la primera posició al principi de cursa quan Marco Andretti (Andretti Autosport) era el primer en retirar-se degut a un problema mecànic. Deixant les primeres posicions per Power, Kanaan, Newgarden, Carpenter i Dixon.
Amb la volta 40 els pit stops començaven, amb Kanaan i Newgarden com els primers en aturar-se a boxes. Deixant el top 5 de sortida de la següent manera: Power, Kanaan, Pagenaud, Carpenter i Dixon.
La segones aturades aquest cop beneficiaven els valents que s'aturaven abans com Ed Carpenter o Scott Dixon, que juntament amb Simon Pagenaud pujaven fins a les primeres 3 posicions deixant en quart i cinquè lloc a Will Power i Tony Kanaan, que per culpa d'aturar-se tard, han perdut temps.
Però a mitjans de cursa , el segon pace car apareixia en un accident entre Sebastien Bourdais i Justin Wilson. Amb aquesta situació de cursa, els nou primers ho aprofitaven per realitzar la tercera aturada del dia. Un dels pit stops més impressionants ha estat el que va realitzar Kanaan (Target Chip Ganassi Racing) canviant el seu volant durant el canvi de rodes, fet que el condemnava a baixar fins el novè lloc.
Mentrestant, Power obtenia el liderat de nou, seguit per Carpenter, Montoya, Dixon i Newgarden en el top5.
Amb la bandera verda, Ryan Hunter-Reay, guanyador de les 500 milles d'Indianapolis, patia problemes de motor en els boxes, abandonant la cursa finalment.
Dixon (Target Chip Ganassi) era dels primers en aturar-se a boxes al voltant de la volta 169 per realitzar la quarta aturada a box. Tot seguit la resta de competidors farien la mateixa tasca.
Aquesta aturada ja ens feia veure que els qui es disputarien la victòria serien Power i Carpenter, que s'havien agafat molta distància amb Simon Pagenaud, tercer classificat, Kanaan i Dixon.
Prop de 41 voltes pel final els darrers canvis de pneumàtics i introducció de combustible s'iniciaven. Uns pit stops on Power s'excedia de velocitat en el pit lane i era obligat a completar un Drive Thought penalty, perdent les opcions de guanyar la cursa, baixant fins el sisè lloc. Amb aquest afer Carpenter (Ed Carpenter Racing) liderava la cursa a falta de 20 voltes pel final amb un bon coixí de 10 segons de marge.
La distància de Carpenter era cada vegada més gran a mesura que passeven les voltes. Fins arribar als 16 segons de marge amb Montoya i Kanaan que completaven les posicions de podi però una bandera groga a falta de 7 voltes pel final deixava la cursa oberta de nou. El retirat era Takuma Sato (A. J. Foty) que havia aturat el seu cotxe al mig de la pista en trencar el seu motor Honda.
Finalment, Ed Carpenters'endu el Firestone 600 al circuit de Texas Motor Speedway. Power ha aconseguit finalitzar segon in extremis al avançar en els últims instants a Juan Pablo Montoya, qui torna al podi de la Indycar, després de molt de temps.
Resultats:
Pos. |
Car |
Driver |
|
Team |
Time |
1 |
20 |
Ed Carpenter |
USA |
Ed Carpenter Racing |
248 Laps |
2 |
12 |
Will Power |
AUS |
Team Penske |
+ 0 Laps |
3 |
2 |
Juan Pablo Montoya |
COL |
Team Penske |
+ 0 Laps |
4 |
77 |
Simon Pagenaud |
FRA |
Schmidt Peterson Motorsports |
+ 0 Laps |
5 |
9 |
Scott Dixon |
AUS |
Target Chip Ganassi Racing |
+ 0 Laps |
6 |
10 |
Tony Kanaan |
BRA |
Target Chip Ganassi Racing |
+ 0 Laps |
7 |
7 |
Mikhail Aleshin |
RUS |
Schmidt Peterson Motorsports |
+ 1 Lap |
8 |
3 |
Helio Castroneves |
BRA |
Team Penske |
+ 1 Lap |
9 |
8 |
Ryan Briscoe |
AUS |
NTT Data Chip Ganassi Racing |
+ 1 Lap |
10 |
83 |
Charlie Kimball |
USA |
Novo Nordisk Chip Ganassi Racing |
+ 1 Lap |
11 |
67 |
Josef Newgarden |
USA |
Sarah Fisher Hartman Racing |
+ 1 Lap |
12 |
15 |
Graham Rahal |
USA |
Rahal Letterman Lanigan Racing |
+ 2 Laps |
13 |
34 |
Carlos Muñoz |
COL |
Andretti Autosport - HVM Racing |
+ 3 Laps |
14 |
27 |
James Hinchcliffe |
CAN |
Andretti Autosport |
+ 4 Laps |
15 |
98 |
Jack Hawksworth |
GBR |
BHA / BBM with Curb-Agajanian |
+ 4 Laps |
16 |
18 |
Carlos Huertas |
COL |
Dale Coyne Racing |
+ 4 Laps |
17 |
17 |
Sebastien Saavedra |
COL |
KV AFS Racing |
+ 4 Laps |
DNF |
14 |
Takuma Sato |
JAP |
A.J. Foyt Enterprises |
+ 12 Laps |
DNF |
28 |
Ryan Hunter-Reay |
USA |
Andretti Autosport |
+ 112 Laps |
DNF |
11 |
Sebastien Bourdais |
FRA |
KVSH Racing |
+ 130 Laps |
DNF |
19 |
Justin Wilson |
GBR |
Dale Coyne Racing |
+ 130 Laps |
DNF |
25 |
Marco Andretti |
USA |
Andretti Autosport |
+ 245 Laps |
—————